دبیر اجرایی چهارمین جشنواره غنچه‌های امید گفت: چهارمین جشنواره «غنچه‌های امید» با مشارکت سپاه امام رضا(ع) و آستان قدس برگزار می‌شود.

جشنواره «غنچه‌های امید» با مشارکت سپاه امام رضا(ع) و آستان قدس برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، وجیهه رفائی ظهر امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری غنچه‌های امید در موسسه فرهنگی آفرینش‌های آستان قدس رضوی اظهار داشت: امسال از لوگوی جشنواره رونمایی شد و به صورت ثابت از آن استفاده خواهد شد.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره غنچه‌های امید گفت: این جشنواره ویژه مهدها و پیش دبستانی‌ها در گروه سنی ۴ تا ۶ سال پیش از دبستان انجام می‌گیرد.

وی افزود: این جشنواره با مشارکت و به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه امام رضا(ع)، مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، آموزش وپرورش، به نشر، مجموعه جامعه القرآن کریم و بهزیستی انجام شده است.

رفائی با اشاره به تقسیم هزینه‌های اجرایی توسط نهادهای شرکت‌کننده در جشنواره غنچه‌های امید اضافه کرد: از دیگر نهادهایی که در این جشنواره مشارکت داشتند می‌توان به معاونت قرارگاه شهید برونسی، بسیج صدا وسیما و جامه قرآنی آستان قدس اشاره کرد که مجموعه مهدالرضا را تشکیل می‌دهد.

وی همچنین از شهری بودن این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: ثبت‌نام‌ها از یکم تا ۱۵ دی‌ماه به صورت مجازی انجام می‌گیرد و دوره‌های آموزشی از بیستم تا سی‌ام دی ماه برای مربیان در مکان‌های تخصصی انجام می‌شود.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره غنچه‌های امید با ابراز امیدواری از اجرای گروه سرود ۱۰۰۰ نفری کودکان در یکی از صحن‌های حرم مطهر رضوی ادامه داد: بازه اجرایی کار کودکان از بیست و سوم تا سی‌ام بهمن ماه خواهد بود و آیین اختتامیه در هفته اول اسفندماه در مجتمع آیه‌ها برگزار می‌شود.

وی از حضور بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ مهد و پیش دبستانی در سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: ۶۰۰۰ کودک در سال گذشته در این جشنواره شرکت کردند که امسال پیش بینی می‌شود رشد ۵۰ درصدی داشته باشیم؛ این جشنواره با حضور والدین و مربیان انجام می‌شود.

رفائی با اشاره به حضور ۳۰۰۰ کودک در مراسم اختتامیه در سال گذشته  خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، ارتقاء و پرورش سطح مهارت و خلاقیت، آشنایی کودک با مناسبت‌های مختلف، ایجاد تحرک و پویایی و ارتباط  سازنده بین مهدها و ایجاد فضای ارتباطی در خانواده، مهد و فضای مجازی و اجتماعی است.

وی با تأکید بر اصل کودک‌محوی و مشارکت کودکان، خانواده و مربیان در آموزش و ارتقاء سطح مهارت‌های اجتماعی که از اولویت طرح است بیان کرد:حفظ و روخوانی قرآن، دکلمه، کتابخوانی، پرده‌خوانی، سرود، نماهنگ و نمایش صحنه ویژه کودکان، اوریگامی ویژه مربیان، قصه‌گویی ویژه مربی و مادر، کاردستی ویژه مربی و مادر و کودک و خدمت اجتماعی ویژه خانواده است.

رفائی موضوعات جشنواره را آداب زیارت و سبک زندگی اسلامی، دهه فجر، ایثار و شهادت، انتظار، خدمات اجتماعی و استفاده از کالای ایرانی معرفی کرد و گفت: قالب‌های جشنواره در بخش کودکان به صورت گروهی و انفرادی انجام می‌شود.

وی با معرفی قالب‌های کودکان شامل دکلمه، قرآن، کتابخوانی و پرده خوانی ادامه داد: قالب قرآنی با حفظ قرآن کریم که شامل ۱۴ آیه و حدیث که مناسب با سن کودکان انتخاب شده و روخوانی که تسلط کودک به تمامی کلمات قرآن است که در این بخش و کتابخوانی ۳ رتبه برتر و ۱۰ برگزیده خواهیم داشت.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره غنچه‌های امید اضافه کرد: دکلمه‌ها براساس موضوعات جشنواره و کتابخوانی براساس سه جلد کتاب تخصصی که به نشر در اختیار مهدها قرار می‌دهد و پرده خوانی که تسلط کودکان در حین اجرا را نشان می‌دهد انجام می گیرد.

وی در قالب های گروهی از سرود، نماهنگ و نمایش صحنه خبر داد و افزود: برای تمام این برنامه‌ها مربی آموزش داده می‌شود؛ هر مهد تنها با یک سرود، نماهنگ و نمایش صحنه می‌تواند در این بخش شرکت کند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.