مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: با تلاش نیروهای ۱۱۵ و تیم جراحی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) این شهرستان مادر باردار و خانواده‌اش از زیر آوار در روستای ایور کوهسرخ نجات یافتند.

نجات مادر باردار و خانواده‌اش از زیر آوار/ مرگ یکی از نوزادهای مادر
به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد یزدانی بیان کرد: در پی تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ ریوش مبنی بر برخورد یک نیسان با دیوار و ریزش آوار بر روی یک خانواده در روستای ایور از توابع بخش کوهسرخ شهرستان کاشمر، بلافاصله اورژانس ۱۱۵ به منطقه اعزام و مادر باردار این خانواده به همراه شوهر و دو فرزندش نجات یافتند.
وی اظهار کرد: این حادثه در ساعت ۱۴:۵۸ دقیقه دوشنبه سوم آذرماه اتفاق افتاده بود که پس از تماس تلفنی بلافاصله نیروهای اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام و ظرف مدت ۱۲ دقیقه در محل حاضر شدند. در این حادثه یک مرد و دو فرزند و همسرش که ۲۴ ساله و در هفته ۳۶ حاملگی دوقلو باردار بود به مرکز ریوش اعزام شدند.
وی ادامه داد:  بلافاصله اقدامات اولیه برای این خانواده انجام و مادر باردار توسط آمبولانس بین درمانگاهی و همسر و یک فرزند این خانواده با اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر اعزام شدند. یک فرزند دیگر این خانواده به‌صورت سرپایی در مرکز ریوش درمان و مرخص گردید.
یزدانی بیان کرد: پس از رسیدن بیمار به بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر، مادر باردار پس از معاینه به اتاق عمل منتقل شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر افزود: تیم جراحی اتاق عمل بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر توانستند در یک عمل جراحی جان مادر باردار و یک نوزادش را نجات دهند. براساس اعلام سرپرست تیم جراحی پس از باز نمودن شکم این مادر، به‌دلیل پارگی شدید رحم، قسمتی از بدن قل اول، خارج از رحم و در داخل شکم مادر بود، جفت از نوزاد جدا و متاسفانه یکی از نوزادان فوت کرده بود.
 وی اظهار کرد: ترمیم رحم و وضعیت طحال و کبد توسط متخصص جراح عمومی انجام و بیمار پس از اتمام عمل و ریکاوری به بخش آی سی یو منتقل شد. وضعیت عمومی این مادر و فرزند نجات یافته‌اش مطلوب است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.