معاون میراث‌فرهنگی استان خراسان‌رضوی گفت: در شرایط فعلی، امکان افزایش تعداد بیمه‌شدگان صنایع‌دستی خراسان‌رضوی وجود ندارد.

امکان افزایش تعداد بیمه شدگان صنایع‌دستی خراسان‌رضوی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد مطیع اظهار داشت: حدود ۳۰ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی خراسان رضوی در حال فعالیت هستند که برای دریافت مجوزهای لازم در این حوزه اقدام کرده‌اند تا از خدمات مرتبط استفاده کنند. معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی افزود: ۱۰ هزار و ۹۷۶ نفر از این تعداد هنرمند صنایع دستی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی هستند و کارت شناسایی و پروانه تولید قانونی را در اختیار دارند.

مطیع افزود: ۱۷۵۰ نفر از این هنرمندان هم از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند و بخشی از آن‌ها از بیمه هنرمندان روستایی استفاده می‌کنند. وی با اشاره به اینکه در شرایط موجود امکان افزایش تعداد بیمه شدگان فعالان صنایع‌دستی استان وجود ندارد تصریح کرد: راستی‌آزمایی در حوزه بیمه‌شدگان را همواره دنبال می‌کنیم و باید حق بیمه به موقع پرداخت شود.  

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی با اشاره به تصویب قانون حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این حوزه ابلاغیه‌ای در اختیار ما قرار نگرفته و روند بیمه کردن هنرمندان صنایع دستی استان طی سال‌های اخیر تعطیل شده است. بخشی از هزینه بیمه هنرمندان باید از سوی دولت پرداخت شود و ممکن است دولت برای تامین آن با مشکل مواجه باشد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.