معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تلاش می کنیم در دو بزرگراه مواصلاتی به سمت کرج خط BRT راه اندازی کنیم.

مسیر تهران_کرج دارای BRT می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محسن پور سیدآقایی معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: ایجاد محدوده زوج‌ و فرد برای تردد خودروها از ابتدا به خاطر کاهش آلودگی هوا بوده و کاهش ترافیک جزو اهداف آن نبوده است.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی‌ بر اینکه آیا ممنوعیت تردد می‌تواند تأثیر بهتری نسبت به شرطی‌سازی آن به ازای پرداخت پول داشته باشد، گفت: اینطور نیست، چنانچه در مورد طرح جدید ترافیک هم این سوال مطرح بود و دیدیم که پیش‌بینی ما به درستی محقق شد، چون طرح ترافیک سابق بر پایه ممنوعیت بود و عده‌ای مجوز ورود داشتند و عده‌ای هم ورودشان ممنوع بود.

وی با بیان اینکه در طرح ترافیک سابق ورود یک عده را ممنوع می‌کردند و به یک عده هم با رقمی پایین مجوز ورود می‌دادند، گفت: وقتی که امسال ورود به محدوده طرح ترافیک دارای قیمت روزانه شد، میزان ورود در مجموع کاهش یافت، زیرا کسانی هم که منابع مالی زیادی دارند دلیلی ندیدند که پول خود را بی‌جهت دور بریزند.

پور سیدآقایی افزود: حتی افراد سرمایه‌دار هم نگاه می‌کنند که اگر بتوانند پولی ندهند و از این کار خودداری کنند و اینکه عده‌ای فکر می‌کنند پولدارها، پول بی‌مورد خرج می‌کنند و با خودروی شخصی خود وارد محدوده می‌شوند درست نیست و یکی از دلایلی که سبب شده یک عده‌ای پولدار شوند این است که حواسشان بوده پولشان را در کجا خرج کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح جدید تقاضا برای ورود به محدوده طرح ترافیک را کاهش داده است، گفت: اگرچه در ابتدا اصل زوج‌ و فرد برای کاهش آلودگی هوا بوده است، اما در حال حاضر ادامه این طرح آلودگی هوا را کاهش نمی‌دهد و از نظر کارشناسی باید حذف شود و برای اینکه مسئله تردد زیادی را کنترل کنیم، عوارض را روی منطقه وضع می‌کنیم و مردم هم در جاهایی که می‌بینند دلیلی ندارد پول پرداخت کنند، از سفرشان خودداری می‌کنند و آلودگی و ترافیک کمتر می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا می‌توان خیابان‌های بیشتری را فقط  به تردد اتوبوس اختصاص داد، گفت: در حال مطالعه BRT در مسیر شهید همت و حکیم به سمت کرج هستیم و یک لاین این دو بزرگراه به BTR اختصاص می‌یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.