دارنده ۲ مدال طلای کشتی آزاد جهان گفت: در زمان کادر فنی قبلی نحوه دعوتم به تیم ملی قشنگ نبود و معنای حضور اختیاری را درک نمی‌کردم.

یزدانی: در ۲ سال گذشته هم با همین آسیب دیدگی کشتی می‌گرفتم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، رضا یزدانی درباره حضور دوباره‌ و شرایطش در اردوهای تیم ملی کشتی آزاد گفت: اولین اردویی است که رسما بعد از چند سال دعوت شدم و شرکت کردم. سعی می‌کنم برنامه‌های تمرینی را مرتب و منظم دنبال کنم. از اردوی بعد بهتر می‌توانم درباره شرایطم و حضور در مسابقات اظهار نظر و تصمیم‌گیری کنم.

وی در خصوص اینکه برخی از منتقدان معتقدند او تمام شده و دیگر شانسی برای حضور در تیم ملی نخواهد داشت، گفت: بعد از ۲ سال دوری و با یک آسیب دیدگی شدید برگشته‌ام. هم کار سختی است و هم ریسک بالایی دارد و تنها باید تمریناتم را به صورت جدی دنبال کنم تا بتوانم در میادین مهم حضور داشته باشم. اینکه چه زمانی به نتیجه برسم که با چه آمادگی می‌توانم در مسابقات شرکت کنم، نیازمند زمان است.

* در ۲ سال گذشته هم با همین آسیب دیدگی کشتی می‌گرفتم

دارنده ۲ مدال طلای کشتی آزاد جهان تصریح کرد: در ۲ سال گذشته هم با همین آسیب دیدگی کشتی می‌گرفتم؛ نمی‌خواهم درباره گذشته و المپیک صحبت کنم، اما با یک آسیب دیدگی بزرگ وارد المپیک شدم و شرایط مناسبی نداشتم. هر چند همه دیدند که چگونه ناداوری و حق خوری باعث شکستم شد که این ناکامی را تلخ‌تر کرد؛ اما دوستانی هم هستند که در این مدت من را تشویق به بازگشت می‌کردند و در مقابل هم هستند کسانی که می‌گویند یزدانی تمام شده، اما همه چیز روی تشک مشخص می‌شود. من هم تلاش می‌کنم به آمادگی ایده‌آل و شرایط مطلوب برسم.


یزدانی درباره بدشانسی‌های دوران ورزشی‌اش ادامه داد: بدشانسی بخشی از ورزش حرفه‌ای است. سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳  و سال‌های قبل و بعد از المپیک قهرمان جهان شدم، اما در المپیک لندن حین مسابقات آسیب دیدم و در ریو هم چند ماه قبل از بازی‌ها، اما حالا شانسم را برای مسابقات پیش رو امتحان می‌کنم و امیدوارم به شرایط ایده‌آل برسم.

وی درباره شانسش برای حضور در المپیک چهارم دوران ورزشی‌اش گفت:‌ هدف هر ورزشکاری مدال المپیک است؛ من هم مستثنی نیستم. تمام تلاشم را می‌کنم تا شرایط را برای حضورم فراهم کنم تا در چهارمین المپیک دست خالی نمانم.

* در اردوهای قبلی برای رفع تکلیف دعوتم می‌کردند

دارنده دو مدال طلای کشتی آزاد جهان  در پاسخ به این سؤال که چرا در زمان خادم با وجود دعوت به اردوهای تیم ملی هیچگاه شرکت نمی‌کرد، گفت: در اردوهای قبلی به صورت افتخاری دعوت می‌شدم؛ یعنی کشتی‌گیری که هیچ برنامه‌ای برایش ندارند. ترجیح دادم در آن مقطع با توجه به مشغله‌های کاری و فکری که داشتم شرکت نکنم، اما حالا در این اردو رسما دعوت شده‌ام و شرکت کرده‌ام تا شانسم را امتحان کنم.

یزدانی در خصوص اینکه یعنی شرایط برای بازگشتش فراهم شده است و آمادگی خوبی دارد، گفت: قطعا؛ در اردوهای قبلی برای رفع تکلیف دعوتم می‌کردند؛ یعنی می‌توانستم باشم یا نباشم که نشان می‌داد هیچ برنامه‌ای برای من ندارند. در حالی که این کار می‌توانست شکل بهتری داشته باشد، اما معنای دعوت و حضور اختیاری را درک نمی‌کنم؛ نحوه دعوتم قشنگ نبود. این موضوع به خاطر عدم آمادگی نبود البته شرایط روحی مناسبی هم به خاطر درگذشت مادربزرگم نداشتم. الان شرایط بهتری دارم و سعی می‌کنم به گذشته فکر نکنم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.