البرز - فرهاد غلامی با ضروری خواندن شناسنامه فنی ساختمان، گفت: بزرگترین مشکل در ساختمان ها نبود مجری ذی‌صلاح است.

داشتن شناسنامه فنی ساختمان گویای کیفیت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرهاد غلامی رئیس سازمان نظام مهندسی استان البرز روز سه شنبه در همایش روز ایمنی دربرابر زلزله و کاهش خطرات ناشی از بلایای طبیعی، با اشاره به اینکه این همایش ها در راستای تغییراتی که انسانها در ساختمان ها ایجاد می کند، برگزار می شود ‌گفت: ‌باید راهکارهایی در این برنامه ها برای پیشگیری از بلایای طبیعی از جمله قطع گاز انجام داد.

وی افزود: اگر ساختمان ها ایمن ساخته شود بخش قابل توجهی از مشکلات دراین زمینه حل شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان البرز خاطرنشان کرد: تقویت مصالح، انعطاف پذیری دربرابر فرایند های قدرتمند زمین شناختی و تجهیز امکانات کنترل کیفی آزمایشگاه جوش و بتن سازی از جمله راهکارهای عملی مناسب در این زمینه به شمار می‌رود.

غلامی ‌با بیان اینکه رسالت اصلی مهندسان تلاش برای ایمنی است، گفت: در تاب آوری دربرابر زلزله نباید به ساختمان ها بسنده کرد بلکه دیوارها نیز باید براساس ضوابط مشخصی در این زمینه پایدارسازی شود.

وی داشتن شناسنامه فنی ساختمان که گویای کیفیت  است را ضروری دانست و گفت: این مهم هرچه بیشتر باید نهادینه و مورد توجه قرارگیرد.

‌غلامی با بیان اینکه بزرگترین مشکل در ساختمان ها نبود مجری ذیصلاح در این خصوص است، گفت: شناسنامه فنی ساختمان جزء مواردی است که در کنترل کیفیت ساختمان الزامی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان البرز در پایان گفت: هر ساختمانی که تحت نظارت ناظر باشد ساختمان امنی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.