مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: بیشترین استقبال سرمایه گذاران این استان در حوزه پروژه های انرژی تجدید پذیر بوده است.

استقبال از سرمایه گذاری درحوزه انرژی های تجدید پذیر خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، شکوه میرشاهی ظهر سه شنبه در جلسه حوزه سرمایه گذاری خراسان رضوی اظهار کرد:در سال‌های اخیر با توجه به سیاست‌های دولت در زمینه توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان در این زمینه، درخواست سرمایه‌گذاری به طورچشمگیری افزایش یافت به صورتی که تنها در سال های ۹۵ و ۹۶ مجوز سرمایه‌گذاری به ارزش ۶۵۳ میلیون دلار در حوزه انرژی صادر شده که به دلیل برخی ناهماهنگی ها تنها ۱۰ درصد از این مبلغ در استان جذب شده است.

وی افزود:از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید نیز مجوز بالغ بر ۹۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران صادر شده  که از این میزان تاکنون ۲۲۶ میلیون دلار سرمایه خارجی معادل ۲۴ درصدبه استان وارد شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی ادامه داد:برای رفع مشکلات حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مکاتبات متعدد و جلسات زیادی در وزارت نیرو برگزار شده و امید است با همراهی اثربخش و اراده کافی برای حل مشکلات در سطح کشور از این ظرفیت مهم استان  به خوبی بهره‌برداری شود.

وی گفت : طی سالهای ۹۲ تا ۹۴ فقط ۶۶ میلیون دلار سرمایه خارجی مصوب شده و با این حال ۱.۵ برابر مبلغ مصوب به استان وارد شده است .شرط اساسی موفقیت در جذب سرمایه‌ خارجی تضمین امنیت سرمایه‌گذاری با رویکردها و قوانین سهل و شفاف و هماهنگی کافی در بین ارکان مختلف و دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.