تولیت آستان قدس رضوی ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی

به گزارش قدس آنلاین، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله(ص) : اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

خبر ارتحال فقیه مجاهد و فرزانه، شاگرد مکتب حضرت امام خمینی(ره) و یار صدّیق رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت استاد آیت الله هاشمی شاهرودی (طاب ثراه) را در کمال تأسف و تأثر دریافت کردم.

با فقدان آن فقیه کم‌نظیر، حوزه‌های علمیه یکی از استوانه‌های علمی و تحقیقی خود را از دست داد و نظام اسلامی از نعمت اندیشمندی بصیر و اخلاق مداری انقلابی محروم شد.

آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی با تمسک به سیره اجداد طاهرینش و در ادامه راه اساتید مجاهدش حضرت امام خمینی(ره) و شهید بزرگوار حضرت آیت الله سیدمحمدباقر صدر(ره) به معنی واقعی کلمه جامع بین علم و عمل بود.

مبارزه با عوامل استکبار جهانی در منطقه همچون رژیم صدّام، تلاش برای استحکام مبانی نظری نظام اسلامی، مجاهدت و خدمات در دستگاه قضایی و جدّ و جهد علمی و فقهی آن بزرگوار در خاطر نظام اسلامی، مردم و حوزه‌های علمیه ماندگار خواهد بود.

اینجانب مصیبت وارده را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، خانواده، بازماندگان و ارادتمندان آن مرحوم و به حوزه‌های علمیه و مردم قدرشناس ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال علوّ درجات را برای آن مرحوم مسألت می‌نمایم.

عاش سعیداً و مات سعیداً.

سیّد ابراهیم رئیسی

سوم دیماه ۱۳۹۷

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.