معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) از افتتاح مرکز نوآوری این دانشگاه در مشهد با حضور معاون علمی آستان قدس رضوی خبر داد.

مرکز نوآوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم دانشی‌فر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: مرکز نوآوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) با حضور محمد مهدی‌پور معاون علمی آستان قدس رضوی در مساحتی به وسعت ۵۰۰ مترمربع و با پیش‌بینی استقرار بیش از ۱۰ شرکت نوآور (فناور و دانش بنیان) به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به استقرار و راه‌اندازی مرکز فناوری از هفته گذشته تصریح کرد: با فراخون صورت گرفته از سوی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه امام رضا (ع)، تیم‌های «طراحی و ساخت لایت سورس اندوسکوپی»، «طراحی و ساخت دستگاه کپنوگراف»، «نرم‌افزار کاربردی اختلال طیف اتیسم»، «ویلچر خود هدایت شونده»، «اتوماسیون صنعتی حرم مطهر»، «نرم‌افزار بازاریابی و فروش» و «سامانه جامع نظارت تصویری خدام و زوار حرم مطهر رضوی» به عنوان تیم‌های پژوهشی انتخاب شده در مرکز نوآوری حضور دارند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: تیم‌های «طراحی نرم افزار و اپلیکیشن برگزاری رویدادهای ورزشی»، «طراحی بسته نرم‌افزاری خدمات گردشگر ورزشی»، «لولای ضد زلزله»، «المان آرایشگری»، «آب‌پاش پنوماتیک فشاری»، «طراحی اپلیکیشن خرید و فروش کتاب‌های دست دوم و دست اول»، «دورشنوی اکوستیکی»، «خودرو الکتریکی»، «بازی معارفی» و «سامانه بلاک چین» را از دیگر گروه‌های پژوهشی دانشجویی معرفی کرد که در این مرکز فعالیت خواهند کرد.
دانشی فر افزود: مرکز نوآوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) مرکزی برای تبدیل ایده‌ها و طرح‌ها به محصولات است و برخلاف سایر مراکز پژوهشی و تحقیقاتی فقط به مقوله پژوهش و تحقیقات علمی نمی‌پردازد. وی تصریح کرد: برای تبدیل ایده‌ها به محصولات جدید مراکزی همچون پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و... وجود دارد که معمولاً در این گونه مراکز یک ایده بالغ و کامل مورد توجه قرار می‌گیرد و با انجام کار علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بر روی آن نسبت به چگونگی تولید محصول، تلاش و کوشش صورت می‌گیرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: در مرکز نوآوری دانشگاه، حتما نیازی به وجود ایده‌های کامل و بالغ نیست به این معنی که ایده‌های خام ارائه شده از سوی افراد مربوط را به‌گونه‌ای کمک می‌کنیم تا به ایده بالغ و کامل تبدیل شود و فرآیند تولید محصول نهایی صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.