زهرا نژاد بهرام گفت: بعد از دو سال اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران برگزار می‌شود.

جلسه ستاد بازآفرینی شهری بعد از ۲ سال تشکیل ‌می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بعد از دو سال اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تشکیل این جلسه سه بار نامه نوشتم، گفت: به دلیل تغییر مدیریت این جلسه تشکیل نشد اما قرار است امروز این جلسه برگزار شود.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ارائه و تصمیم‌گیری در مورد برنامه عملیاتی اقدام مشترک در 18 محله اولویت نخست شهر تهران (موضوع تبصره 2 ماده 5 آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری است) در جلسه امروز انجام می شود، گفت: همچنین در این جلسه بررسی و تصمیم‌گیری در مورد بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهر تهران انجام می‌شود.

نژادبهرام گفت: در جلسه امروز در مورد ابلاغیه دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مبنی بر تدقیق محدوده‌های هدف بازآفرینی تصمیم‌گیری می‌شود و بحث و بررسی ایفای تعهدات دولت و دستگاه‌های اجرایی در خصوص عملیاتی کردن آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی در دستور کار است.

به گفته وی، پیشنهاد شهرداری منطقه 22 و شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص قرار گرفتن محله پیکان‌شهر به عنوان یکی از محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری بررسی می‌شود و اخذ تأییدیه در مورد آرم و نشان ستاد بازآفرینی پایدار شهر تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دلیل اینکه در جلسه بازآفرینی تمامی نهادها حضور دارند دستورالعمل‌ها ملی است و قابلیت اجرا دارد چرا که در سطح کلان تصمیم‌گیری می‌شود. 

وی با بیان اینکه برای اولین بار در بودجه شهرداری تهران برای سال 98 ردیفی برای بافت فرسوده دیده شده است، گفت: سال گذشته نیز برای بافت فرسوده در سازمان نوسازی ردیف بودجه در نظر گرفته شده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.