با اتفاقاتی که امشب در بازی های مهم لیگ برتر رخ داد، حالا مثلث قهرمانی در لیگ برتر دستخوش تغییرات مهمی شده است.

لیورپول- سیتی- تاتنهام؛ خون و خونریزی در جزیره!

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، شاید تا چهار هفته قبل به نظر می رسید منچسترسیتی از بالاترین بخت برای فتح لیگ برتر برای دومین سال متوالی برخوردار بود اما نتایج ضعیف تیم گواردیولا در هفته های اخیر باعث شد معادله قهرمانی به کلی تغییر کند و حالا لیورپول می تواند برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر را فتح کند. آرسنال نیز امشب فرصت خوبی برای نزدیک شدن به جمع مدعیان داشت اما با تساوی در خانه برایتون، حالا آنها با یک بازی بیشتر نسبت به چلسی در رتبه چهارم قرار گرفته اند.

لسترسیتی ۲ – ۱ منچسترسیتی؛ کابوس شب عید برای پپ!

همانند سه بازی اخیر سیتی، اولین ضربه درون چارچوب این تیم تبدیل به گل شد و خط دفاعی سیتیزن ها که در اوایل فصل نقطه قوت آنها بود، حالا تبدیل به پاشنه آشیل سیتی شده است.

اولین شکست فصل با ۲ گل برابر چلسی در لندن رقم خورد اما هفته قبل آنها در شبی عجیب ۳ بار دروازه خود را مقابل پالاس باز شده دیدند و امشب نیز این کابوس در استادیوم کینگزپاور برابر لسترسیتی تکرار شد و شاگردان گواردیولا گرچه در دقایق ابتدایی توسط برناردو سیلوا به گل رسیدند، اما در ادامه دو بار دروازه خود را باز شده دیدند و در نهایت ۱-۲ مغلوب روباه ها شدند.

سیتی حالا ۷ امتیاز نسبت به لیورپول کمتر دارد و برای تکرار قهرمانی خود امیدوار به لغزش تیم یورگن کلوپ و البته فاصله گرفتن از این دوران افت در هفته های آتی خواهد بود.

تاتنهام ۵ – ۰ بورنموث؛ ورود پوچتینو به جمع مدعیان

شرایط در ابتدای فصل برای تاتنهام مساعد نبود و نتایج ضعیف در لیگ قهرمانان و در لیگ برتر باعث شده بود حتی کسب سهمیه آنها نیز در معرض  خطر قرار گیرد اما درخشش در هفته های اخیر به یکباره همه چیز را تغییر داد.

تاتنهام با درخشش در هفته های پایانی لیگ قهرمانان و البته نتایج ضعیف اینتر، در نهایت موفق شد با گل دقیقه ۸۵ لوکاس مورا در نوکمپ جواز صعود به مرحله بعد را کسب کند و نتایج فوق العاده اخیر در لیگ برتر باعث شده آنها نیز یکی از اسب های دارای شانس برای فتح لیگ برتر باشند.

هفته قبل اسپرز موفق شد ۶ بار دروازه اورتون را باز کند و امروز نیز شاگردان پوچتینو با برتری ۰-۵ برابر بورنموث، روند درخشان خود را ادامه داده و حالا با یک امتیاز برتری نسبت به سیتی و اختلاف ۶ امتیازی با لیورپول، یکی از شانس های مهم فتح لیگ برتر هستند.

لیورپول ۴ – ۰ نیوکاسل؛ این رویا تعبیر خواهد شد؟

به لطف افت محسوس منچسترسیتی، شاگردان یورگن کلوپ حالا بعد از سه دهه می تواند رویای قهرمانی در انگلیس را به واقعیت تبدیل کنند. علیرغم نتایج فوق العاده مرسی سایدی ها از ابتدای فصل، بسیاری معتقد بودند تیم فوق العاده گواردیولا اجازه نخواهد داد لیورپول این فصل هم در لیگ برتر به قهرمانی برسد اما برتری ۶ امتیازی نسبت به تاتنهام رده دومی، حالا آنها را در آستانه دستیابی به این مهم قرار داده است.

گل های لوورن، صلاح، شقیری و فابینیو باعث شد رافا بنیتس نیز در بازگشت به آنفیلد حرفی برای گفتن نداشته باشد و حالا و در روز کسب صدمین پیروزی یورگن کلوپ روی نیمکت لیورپول، آنها در بهترین شرایط ممکن برای فتح لیگ برتر قرار دارد.

اگر ستاره ای در ترکیب لیورپول در مهم ترین لحظات فصل سُر نخورد، مرسی سایدی ها با برتری امتیازی فعلی می توانند بعد از سالها طعم شیرین قهرمانی در لیگ برتر را بچشند.

برایتون ۱ – ۱ آرسنال؛ پر فراز و نشیب مثل تیم اونای امری

آرسنال می توانست با برتری در خانه برایتون خود را جمع مدعیان لیگ برتر اضافه کند اما فرصت سوزی بزرگ آنها باعث شد توپچی ها با یک بازی بیشتر نسبت به چلسی، به طور موقت در رتبه چهارم جدول قرار گیرند.

آرسنال خیلی زود و با گل پیر آمریک اوبامیانگ به گل رسید تا ستاره گابنی این تیم با ۱۳ گل در رتبه اول جدول بهترین گلزنان قرار گیرد اما در ادامه این برایتون بود که بر جریان بازی مسلط شد و در نهایت این برتری باعث شد آنها در اواخر نیمه اول به گل تساوی هم دست یابند.

در نیمه دوم آرسنال خوش شانس بود که گل دوم را نیز دریافت نکرد و در نهایت این تیم با متوقف شدن در خانه برایتون، موقتا به رده چهارم صعود کرد و باید امیدوار باشد چلسی امشب در خانه واتفورد مغلوب شود تا آنها موفق به حفظ رتبه خود در جدول باشند.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.