وزارت خارجه بحرین اعلام کرد که سفارتخانه این کشور در سوریه فعالیت خود را از سرگرفته است.

بحرین هم سفارتخانه‌اش در سوریه را بازگشایی کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه بحرین، پنجشنبه‌شب با صدور بیانیه‌ای، ازسرگیری فعالیت‌های سفارتخانه این کشور در سوریه را مورد تایید قرار داد.

در این بیانیه، که در خبرگزاری رسمی بحرین( بنا) منتشر شده، از جمهوری عربی سوریه به نام «کشور برادر» یاد شده و آمده است سفارتخانه سوریه در بحرین نیز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و سفرهای هوایی بین دو کشور، بی‌وقفه انجام می‌شود.

وزارت خارجه بحرین بر علاقه‌مندی منامه به ادامه روابط با سوریه و بر اهمیت تقویت نقش کشورهای عربی در حفظ استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید کرده و خواستار جلوگیری از دخالت‌های خارجی در امور سوریه شده است.

عصر پنجشنبه نیز  وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای از آغاز به کار مجدد سفارت این کشور در سوریه خبر داد و تصریح کرد که روابط این دو کشور «به مسیر طبیعی» خود بازگشته است.

ناظران می‌گویند بازگشایی سفارت امارات به خاطر روابط مستحکمش با عربستان دارای اهمیت بسیار زیادی است و بعید نیست، امارات به حلقه ارتباطی غیر مستقیم سوریه و عربستان تبدیل شود.

برخی از کشورهای عربی از جمله امارات و بحرین همزمان با آغاز جنگ علیه سوریه سفارتخانه‌های خود در دمشق را بستند و روابط دیپلماتیک خود با دولت سوریه را محدود کردند.

گفته می‌شود که سران عالی‌رتبه‌ای از عراق و مصر نیز به دمشق سفر خواهند کرد و نشانه‌ها حاکی از آن است که سفارت‌های خارجی یکی پس از دیگری فعالیتشان را در سوریه مجددا آغاز خواهند کرد و سال 2019، سال همگرایی کشورهای عربی با سوریه خواهد شد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.