محمد باسط درازهی طی بیانیه‌ای تصریح کرد: در شرایط فعلی به سادگی فریب فرافکنی های افراد فرصت طلب و بدخواه جوانان را نخوریم تا از کوچکترین اشتباهات جوانان برای رسیدن به مقاصد شوم سیاسی خود بهره ببرند.

نماینده سراوان:‌ نقشی در تنظیم مقاله علمی نداشتم

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین،  محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در خصوص سرقت علمی منتسب به وی بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: 

به اطلاع مردم شریف ایران و شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و مهرستان می‌رساند. 
پیرو انتشار مطلبی مبنی بر منتسب نمودن مقاله‌ای به اینجانب در رسانه‌ها به استحضار می‌رساند اینجانب و سایر اساتید همکار هیچگونه نقشی در تهیه و تنظیم  آن مقاله نداشته و نویسنده مسئول، دانشجو است که بنده از منابع مقاله و تهیه و تدوین مطالب بی اطلاع بوده ام. اگر چنانچه خطا و اشتباهاتی صورت گرفته می بایست دبیرخانه مسابقات کشور چین که فرصت بررسی مقاله را داشتند به چنین موردی رسیدگی می کردند. رشته تخصصی بنده ارتباطی با مقاله مورد نظر نداشته و فقط کار ترجمه مطالب از عهده بنده بر آمده است و طبق تصوری که برخی از دانشجویان دارند و قوانین شرکت در مسابقات آنان به اجبار اقدام به درج نام اساتید و همکاران در مقاله خود به عنوان نویسنده می کنند تا اساتید به عنوان کمک و همراه بتوانند در مسابقات همراه آنان باشند. برای پذیرش مقاله در هر ژورنال و استفاده و ارائه می بایست در حیطه تخصصی خود به این کار اقدام نموده تا بتوان از مزایای آن استفاده کرد و مقاله مذکور طبق قوانین کشورمان دارای ارزش و اعتبار علمی یا ISI نیست تا بتوان از آن رزومه سازی و بهره‌برداری کرد و مقام مربوطه در مسابقات در بخش پرواز ربات به تیم رباتیک تعلق گرفت و مقام بهترین مقاله به تیم کشور دیگری اهدا شد و هم اکنون این مقاله جزو مقالات حذفی و تایید نشده است.

این خطای غیر عمد پیش آمده توسط دانشجوی مربوطه که بی شک ایشان را از جوانان مستعد، پرتلاش، و با استعداد می دانم که متاسفانه در اثر نداشتن همکار متخصص، عدم وجود رشته مربوطه در دانشگاه، فاقد بودجه لازم برای شرکت در مسابقات، نبود وقت کافی در تهیه مقاله، بی تجربگی و اولین تجربه ایشان برای شرکت در مسابقات خارجی بروز چنین خطاهایی دور از انتظار هم نبوده و گرفتن چنین ایراداتی از دانشجویان می بایست درست و منطقی و در جای خود صورت می گرفت، نه بعد از گذشت پنج سال و در جهت بهره‌برداری سیاسی و تخریب. تهیه چنین مقاله ای قطعاً نه از روی عمد بلکه بخاطر مسائل دیگر اتفاق افتاده است و وظیفه ما در مواجهه با این موارد این است که دانشجو را به درستی راهنمایی کنیم نه تخریب و دروغ فرافکنی و پیش داوری قبل از بررسی دقیق علل وقوع این اشتباه توسط نهادهای مربوطه. 

یک جوانی از دورترین نقطه محروم کشور(سراوان) به دور از امکانات دانشگاهی و تجهیزات مربوطه با داشتن علاقه شدید به علم رباتیک اگر از روی ناآگاهی در تجربه اول مرتکب خطایی شد این نباید ابزاری بشود برای بهره‌برداری های سیاسی و تخریب چنین دانشجویان فعال و پر تلاشی.

همچنین بنده در هیچ همایش داخلی دیگری اجازه نشر این مقاله را ندادم و اگر جایی منتشر شده این کار توسط دبیرخانه همایش و غیر قانونی و بدون اجازه بنده صورت گرفته است. در شرایط فعلی به سادگی فریب فرافکنی‌های افراد فرصت طلب و بدخواه جوانان را نخوریم تا از کوچکترین اشتباهات جوانان برای رسیدن به مقاصد شوم سیاسی خود بهره ببرند.

به امید فردایی بهتر برای تمامی جوانان ایران زمین

محمد باسط درازهی نماینده مردم شریف شهرستانهای سراوان، سیب و سوران و مهرستان

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.