ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی بابیان اینکه حضور انقلابی مردم در حماسه 9 دی درواقع تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد، تأکید کردند: حماسه عظیم و مردمی در 9 دی 88 تجلی وفاداری امت به‌نظام و رهبری و نمایان کردن برخی از چهره‌ها بود.

حماسه 9 دی تجلی وفاداری امت و نمایان کردن برخی چهره‌ها بود / حضور انقلابی ملت، توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد

به گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان‌های خود، با گرامیداشت حرکت تاریخی و انقلابی مردم در 9 دی سال 88، بر ضرورت هوشیاری و بیداری ملت در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان علیه نظام، انقلاب و ولایت‌فقیه تأکید کردند.

9 دی روز تجلی وفاداری امت با امامت جامعه اسلامی بود

امام‌جمعه داورزن ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر بابیان اینکه یوم‌الله 9 دی، روز تجلی ارادت و وفاداری امت با امامت جامعه اسلامی بود، گفت: اجتماع عظیم مردمی در 9 دی که در طول این 40 سال نظام اسلامی ایران جزو تجمعات کم‌نظیر بوده است، مردم با حضور حماسی و پرشورشان نشان دادند که هرکسی با هر جایگاهی در مقابل انقلاب و رهبری قرار بگیرد کنار گذاشته خواهد شد.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده با اشاره به ریشه‌های این فتنه عظیم در سال 88 افزود: در آن سال انتخاباتی برگزار و فردی نیز با آرای بالا پیروز شد، اما در مقابل رقیب به‌جای قبول شکست شروع به بهانه‌گیری می‌کند.

وی بابیان اینکه حوادث فتنه سال 88 نشان می‌دهد که یک برنامه عظیم و گسترده‌ای برای براندازی این نظام الهی در جریان بود، ابراز داشت: دلایل فراوان و مستندات زیادی برای اثبات این معنا وجود دارد، اعتراف گسترده‌ای که خود فتنه‌گران داشته‌اند بر این معنا دلالت می‌کند و اعلام پیروزی در انتخابات قبل از شمارش آرا توسط این فرد و وقتی فهمیدند شکست‌خورده‌اند مشروعیت و سلامت انتخابات را زیر سؤال بردند.

امام‌جمعه داورزن ادامه داد: از مجموع این حادثه آنچه به دست می‌آید جریان شکست‌خورده در انتخابات 88 با اهداف براندازی نرم یا انقلاب مخملی در ایران با عنوان جنبش سبز فعالیت‌ و انقلاب مخملی که در بعضی از کشورها مانند:اوکراین و گرجستان اتفاق افتاد،غربیان در رأس آن‌ها آمریکا برای به حکومت رساندن افراد موردنظر خود در این کشورها این جریان را ایجاد کردند.

وی با اشاره به خصوصیات انقلاب مخملی بیان کرد: رسانه‌ای بودنش در ایران که بیش از 700 خبرنگار خارجی این حوادث را پوشش داده و فشار جهانی را علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده بودند و فرهنگی بودن آن که قشر متمایل به غرب در اینجا فعال و قشر متوسط و مرفه طرفدار غرب که می‌بینید به ارزش‌های والای این ملت مانند محرم و عاشورا توهین می‌کنند.

خطیب جمعه داورزن به عدم موفقیت فتنه گران اشاره کرد و افزود: انقلاب مخملی در بعضی کشورها موفق شد به اهداف خود برسد اما مقایسه ایران با آن کشورها، اشتباه مجریان داخلی و خارجی آن بود، چراکه در دوران اصلاحات هم تلاش کرده بودند تا همان بلایی که بر سر شوروی آوردند بر سر ایران هم بیاورند.

وی یکی از علل مهم شکست فتنه گران، وجود رهبری بصیر و شجاع با سخنان فصل الخطاب ایشان بود، بیان کرد: فتنه‌گران خواستار ابطال انتخابات بودند، اما رهبر معظم انقلاب با قاطعیت از رأی ملت دفاع کردند و انسجام ملت ایران در مقابل دشمنان و حضور حماسی 9 دی تمام بساط فتنه را جمع کرد.

علی‌زاده با ابراز تأسف به اینکه فتنه گران از گناه بزرگ خود توبه نکردند و پشیمان نشدند و بر این اندیشه باطل خود اصرار دارند تصریح کرد:رأفت نظام جمهوری اسلامی ایران شامل حال آنان است به‌یقین در هر کشور دیگری بودند سرنوشت دیگری داشتند بنابراین، آنان مدیون مهربانی رهبری هستند.

وی بابیان اینکه فتنه تمام نمی‌شود و همواره وجود دارد، افزود: رهبری عزیز برای سال 98 اعلام هشدار و آگاهی داده‌اند و دشمن باتجربه 40ساله  و با بررسی نخبگان و اندیشمندان خود به این نتیجه رسیده است، که مهم‌ترین عامل این نظام الهی و ستون خیمه انقلاب رهبری آن است، بنابراین در فتنه جدید تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به ستون استوار می‌کند که ما باید آگاهی پیدا کنیم و هوشیار باشیم.

امام‌جمعه داورزن یادآور شد: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که نخبگان حوزه و علما را باید در مقابل رهبری علم کرد اینکه فتنه گران سراغ مرجعیت و علما مطرح در قم می‌روند و با آنان دیدار می‌کنند و عکس می‌گیرند به دنبال کسب مشروعیت هستند؟ به خیال خود آنان را در مقابل رهبری علم کنند که این خطری بزرگ است و همه بزرگان ما باید توجه کنند هرچند به ابن آرزوی باطل خود ان‌شاءالله نخواهند رسید.

فتنه 88 شبیه به فتنه‌های دوران پیامبر بود

امام‌جمعه کدکن در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر با تأکید بر اینکه فتنه سال 88 کشور شبیه به فتنه‌های دوران پیامبر بود، گفت: اگرچه این فتنه در سایه حمایت‌های دشمنان خارجی به‌ویژه آمریکا در کشور ایجاد شد، اما با هوشیاری ملت و داشتن رهبری بصیر و آگاه خنثی شد.

حجت‌الاسلام حسین بوژمهرانی با اشاره به آغاز هفته نهضت سوادآموزی، افزود: با اقدامات و تلاش‌هایی که در این زمینه انجام‌شده است در حال حاضر  قریب به 97 درصد مردم کشور باسواد هستند و امیدواریم با استمرار فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها شاهد ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور باشیم.

وی با توصیه همه مؤمنان و نمازگزاران به تقوای الهی ابراز کرد: مؤمن واقعی کسی است که اخلاقش نیکو، اهل نفاق و دستگیری از مستمندان و نیازمندان باشد.

امام‌جمعه کدکن با تسلیت ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: آیت‌الله شاهرودی از اساتید حوزه علمیه و انسانی مبارز و اثرگذار در دوران قبل و بعد از انقلاب بودند.

برچیده شدن بساط فتنه توسط مردم در سایه رهنمودهای رهبری

امام‌جمعه موقت گناباد در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر به حوادث سال 88 در حمله به جمهوریت، اسلامیت و نظام، گفت: مردم هوشیار و بیدار ایران اسلامی در سایه تدابیر و رهنمودهای رهبری در حماسه‌ای باشکوه در 9 دی بساط فتنه را برچیدند.

حجت‌الاسلام حسین اسلامی بابیان اینکه مردم با حضور حماسی‌شان در 9 دی 88 بار دیگر نشان دادند که پشت نظام و ولایت ایستاده‌اند، افزود: حضور باشکوه مردم این پیام را برای دشمنان به همراه داشت که نظام اسلامی دست‌بردار نیستند و به مسؤولان کشور هم یادآوری کردند اگر فردی یا افرادی مقابل نظام و رهبری بایستند حتی اگر از امام خمینی نمایندگی داشته باشند آن‌ها را از صفحه روزگار حذف خواهند کرد.

وی با تقدیر از اقدام قاطع و شجاعانه دستگاه قضا در برخورد با مفسدین اقتصادی، یادآور شد: اقدام تحسین‌برانگیز قوه قضائیه با سوءاستفاده کنندگان و اخلال گران اقتصادی کاری ارزشمند و موردقبول مردم بود.

امام‌جمعه موقت گناباد با تسلیت درگذشت آیت‌الله شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخصی مصلحت نظام، ابراز داشت: روحیه‌ی سربازی، رعایت تقوی در سیاست ورزی از ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله شاهرودی بود که باید الگوی سیاست‌مداران در کشور قرار گیرد.

9 دی نتیجه بصیرت عمومی مردم بود

امام‌جمعه سبزوار ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر گفت: حماسه 9 دی نتیجه بصیرت عمومی مردم در برابر دخالت دشمنان در امور داخلی کشور بود.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه بابیان اینکه حماسه دی 9  باید همواره زنده بماند، افزود: در چنین روزی مردم با بصیرت و احساس مسئولیت برای حمایت از مبانی انقلاب و ولایت‌فقیه به صحنه آمدند.

وی تصریح کرد: در وقایع فتنه سال 88 دشمنان با تیم رسانه‌ای خود در پی تضعیف استقلال کشور بودند که بصیرت عمومی جامعه توطئه دشمنان و عناصر وابسته به آن‌ها  را خاموش کرد

امام‌جمعه سبزوار با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی جامعه گفت: بصیرت  همچون قطب نمای جامعه درم قابل جبهه فرهنگی رسانه‌ای دشمن است.

وی ادامه داد: در 9 دی برخی با ساز دشمن رقصیدند و به سخنان رهبری توجه نکردند متأسفانه امروز نیز پس از 10  سال برخی در زمین دشمن و به نفع دشمن بازی می‌کنند.

مقیسه با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهوری امریکا مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه افزود: قدرت امریکا رو به افول  است و این تصمیم هیمنه آن‌ها در منطقه خاورمیانه شکسته است.

وی ادامه داد: امروز مقاومت اسلامی به‌عنوان الگوی انقلاب اسلامی، عرصه را بر صهیونیست‌ها و قدرت‌های غربی بسته است.

امام‌جمعه سبزوار  با تسلیت درگذشت  آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام  اظهار داشت: وی  فقیه گران‌قدر و یار  باوفای رهبر انقلاب بود که  در سنگرهای حساس و حوزه‌های علمیه قم و نجف خدمات صادقانه به  مردم و انقلاب داشت  و منش و تفکراتش به‌وسیله شاگردانش ادامه دارد.

حماسه 9 دی شناخت لحظه‌به‌لحظه عوامل فتنه بود

امام‌جمعه ششتمد در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر گفت:  حماسه 9 دی شناخت لحظه‌به‌لحظه عوامل فتنه بود و عبرت‌های نابی از خود به نمایش گذاشته است.

حجت‌الاسلام محسن تسلیخ بابیان اینکه رحلت عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی ضایعه‌ی اسفناکی بود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند آیت‌الله شاهرودی از اساتید بزرگ در حوزه‌ی علمیه‌ی قم و کارگزاری باوفا در مهم‌ترین تشکیلات نظام جمهوری اسلامی ،عضو مؤثری در شورای نگهبان و رئیسی موفق در مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند و آثار و برکات علمی بسیار از خود برجای گذاشته‌اند.

امام‌جمعه ششتمد افزود: فقدان این مجاهد نستوه و عالم بزرگ ضربه‌ای جبران‌ناپذیر بر بدنه‌ی تشییع و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین با اشاره به رزمایش نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت عنوان "پیامبر اعظم 12 "به مدت یک هفته در بندرعباس و منطقه‌ی عملیاتی جزیره قشم، ادامه داد: این رزمایش برای نخستین بار از حیث تاکتیک و سطح عملیاتی کاملاً تهاجمی طراحی و برگزار شد و نیروها و یگان‌های کشورمان قابلیت‌های خود در نفوذ اعماق جبهه دشمن فرضی را تمرین کردند .

تسلیخ با تأکید بزرگداشت حماسه‌ی 9 دی، بیان کرد: این حماسه شناخت لحظه‌به‌لحظه بود و عبرت‌های نابی از خود به نمایش گذاشته است.

امام‌جمعه ششتمد ولایت‌فقیه را مهم‌ترین اصل در نظام مقدس جمهوری ایران دانست و تصریح کرد: قانون در رگ‌های جوانان و ملت باشرف ایران است و ملت ایران اسلامی همواره پشتیبان ولایت‌فقیه هستند.

چهره واقعی نخبگان و خواص در فتنه 88 نمایان شد

امام‌جمعه تربت‌جام در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: انسان باید منشأ وجودی خودش را بشناسد که این نعمت‌ها را چه کسی به او داده و از غیر خدا نترسد.

حجت‌الاسلام جواد طاهری بابیان اینکه بصیرت و آگاهی به انسان آرامش، نشاط و قدرت می‌دهد و از افسردگی، غم و اندوه دورش می‌کند، افزود:  در این برهه از تاریخ استکبار جهانی اصل اسلام را نشانه گرفته و می‌خواهد دنیا را به‌عنوان دهکده در اختیارش باشد و مانع بزرگ سر راهش اسلام سیاسی و ناب محمدی است که به دست توانای حضرت امام خمینی ره محور و کانون اسلام استقامت در ایران اسلامی و جهان شد

وی با اشاره به اینکه آمریکا در مقابل فرزندان و رزمندگان مقاومت شکست‌خورده به‌طوری‌که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شکست دیگری بر پیکره استکبار و عربستان است، ابراز داشت: عربستان با ریختن خون مظلومان حیثیت خودش را در دنیا برده و مقاومت یمن جواب داده و زلزله در کابینه آل سعود افتاده است.

امام‌جمعه تربت‌جام با گرامیداشت حماسه ۹دی ادامه داد: زمانی که ملت در سخت‌ترین شرایط اقتصادی قرار داشت دشمن اختلافات حزبی را پرورش داد و به‌دروغ تقلب را در انتخابات کلید زد به‌طوری‌که عناصر شکست‌خورده را فعال و افراد ضدانقلاب و فتنه گران با دشمن همراه و خدمت کردند و در این مسیر نیز موسوی و کروبی هم حمایت کردند

وی با تأکید بر اینکه در فتنه ۸۸  چهره واقعی نخبگان و خواص، ‌عده‌ای که سکوت کردند وعده‌ای که هم روشنگری کردند برای همه نمایان شد، خاطرنشان کرد: صبر مردم و نظام در ۹دی تمام شد و حماسه بزرگ سیاسی و الهی بزرگ در این روز خلق شد و ملت انقلابی  با بصیرتی که داشتند به میدان آمدند و رهبرشان را تنها نگذاشتند.

طاهری استکبارستیزی ملت را دلیل شکست فتنه گران موردحمایت آمریکا دانست و افزود: حضور حماسی ملت و پای بند بودن به انقلاب ، جمهوریت ،اسلامیت کشور و سیلی سخت به فتنه گران ازجمله درس‌های حماسه ۹دی بود.

مهم‌ترین دغدغه مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی است

امام‌جمعه خوشاب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: مهم‌ترین دغدغه مردم و جامعه مشکلات اقتصادی و معیشتی است و نمایندگان مجلس باید به آن توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام سید قاسم دهقانی با اظهار اینکه بصیرت انقلابی این نیست که با شعار مقابل دشمن بایستیم، افزود: بصیرت انقلاب یعنی روش‌های حیله و مکر دشمن بشناسیم و دشمن با دست خودمان بزرگ و کدخدا قرار ندهیم.

وی بیان کرد: دشمنی که امروز علیه نظام در حال تاخت‌وتاز برای سال 98 در حال برنامه‌ریزی و برای فتنه 88 از سال 77 به مدت 10 سال فعال بود.

امام‌جمعه خوشاب با اشاره به اینکه ملت با ولایت پیمان بسته و این پیمان ناگسستنی است، اگر مردم بصیرت داشته باشند، ادامه داد: قدرت استکبار جهانی پوشالی است و با دست خودمان دشمن بزرگ نکنیم.

وی با اشاره به بودجه 98 در مجلس و ورود دشمن از راه اقتصادی برای ضربه زدن به‌نظام، تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه مردم و جامعه مشکلات اقتصادی و معیشتی است و نمایندگان مجلس باید به آن توجه داشته باشند.

دهقانی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور امریکا به عراق به‌صورت مخفیانه، یادآور شد: این‌گونه سفر کردن نشان از افول قدرت پوشالی امریکاست.

فتنه یک همگرایی تمام‌عیار با اهداف دشمنان اسلام بود

امام‌جمعه بردسکن در جمع نمازگزاران جمعه این شهر با گرامیداشت حماسه نهم دی‌ماه 88 گفت: فتنه یک اقدام بزرگ و یک همگرایی تمام‌عیار با اهداف دشمنان  ایران و اسلام بود.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی افزود: بعد از رحلت امام راحل و فتنه سال 78  بارها رهبری  اعلام داشتند، فتنه سال 88 تکمیل‌شده آن فتنه سال 78 بود که  قصد داشتند، جمهوری اسلامی را  به خیال واهی  خودشان ساقط کنند.

وی بابیان اینکه فتنه سال 88 یک نقطه عطف درنبرد نرم دشمن علیه ملت ما بود، یادآور شد: طی 8 ماه آشوب و اغتشاش، حوادثی به وجود آمد که صدها کتاب در مورد آن در داخل و خارج کشور می‌توان  نوشت.

 امام‌جمعه بردسکن ادامه داد: فتنه سال 88 کپی  انقلاب‌های رنگی در جهان بود که توسط سیا مدیریت می‌شد، و در ایران هم افراد گول‌خورده و سرسپرده، رنگ سبز، رنگی بود که این جنبش را فارغ از هر طرز تفکری در کنار هم قرار می‌داد.

 وی یادآور شد: سه عنصر فکری اقتصادی و سیاسی در به وجود آوردن فتنه نقش داشتند،که درزمینهٔ فکری ازاین‌قرار بود که در ماهنامه کیان و روزنامه سلام  افرادی بودند که حمایت می‌کردند و خوراک منتشر و افکار را رصد می‌کردند.

امینی با اشاره به اینکه مدیریت داهیانه مقام معظم رهبری در این دوران، خنثی‌کننده یک بحران جدی در کشور بود ابراز دات: حماسه عظیم 9 دی و راهپیمایی 22 بهمن پس از ماه‌ها مظلومیت انقلاب و رهبری و جنگ روانی سنگین تبلیغاتی و رسانه‏ای همراه با دروغ و تهمت، توانست سیمای مقتدر نظام اسلامی و پایگاه عظیم مردمی و اعتماد ملت به انقلاب و مقام معظم رهبری را به نمایش بگذارد.

وی خطاب به افرادی که موضوع حصر را مطرح می‌کنند، اظهار کرد:  این افراد در رأفت اسلامی ، نگهداری می‌شوند بنابراین اگر به دست مردم بصیر ما بیفتند، این‌چنین زندگی آرامی را نخواهند داشت و به سزای اعمال ننگین خودشان خواهند رسید .

امام‌جمعه بردسکن در خصوص سفر ترامپ به عراق به‌صورت مخفی گفت:  ترامپ آن‌قدر ذلیل‌شده است که در سفر مخفی خود تقاضای دیدار را با  رئیس‌جمهور عراق دارد که  رئیس‌جمهور این کشور وقتی را در اختیارش قرار نداد .

حرکت مردم تربت‌حیدریه در 9 دی 57 یک قیام حماسه‌ساز بود

امام‌جمعه تربت‌حیدریه ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر با اشاره به قیام اثرگذار مردم این شهرستان در 9 دی‌ماه سال 57 گفت: حرکت انقلابی مردم تربت‌حیدریه 43 روز زودتر از پیروزی انقلاب یک قیام حماسه‌ساز در این شهرستان بود.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی بابیان اینکه مردم تربت‌حیدریه با قیام انقلابی و حماسه‌ساز خود با پایین کشیدن مجسمه شاه و بیرون راندن عوامل پهلوی، زمام امور شهر را به دست گرفتند، افزود: 10 تن از مردم متدین تربت‌حیدریه در جریان این حماسه به ضرب گلوله‌های دژخیمان به شهادت رسیدند.

امام‌جمعه تربت‌حیدریه با گرامیداشت حماسه عظیم و مردمی 9 دی 88 یادآور شد: ملت مؤمن و همیشه درصحنه ایران اسلامی بار دیگر نشان دادند که همواره مدافع نظام و ولایت هستند و اجازه نخواهند داد آسیبی به‌نظام، انقلاب و جایگاه رهبری وارد شود.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.