خراسان جنوبی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی: علیرغم تنش های خشکی و کم‌آبی شهرستان بشرویه به لحاظ عملکرد تولید محصولات کشاورزی و باغی یکی از مراکز مهم و بزرگ کشاورزی در سطح استان خراسان جنوبی است

شهرستان بشرویه یکی از مراکز بزرگ تولید محصولات کشاورزی و باغی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ؛ مهندس"غلامرضا قوسی" رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی که امروز جمعه به شهرستان بشرویه سفر کرده بود ؛در جمع نمازگزاران در نماز جمعه بشرویه حضور یافت و باقدردانی از تلاش بی وقفه قشر زحمتکش کشاورزان و دامداران گفت : مردم مومن و شریف شهرستان بشرویه در ۴۰ سال از انقلاب اسلامی نشان داده اند, که در همه صحنه‌های سیاسی _اقتصادی و به خصوص تولید محصولات کشاورزی و باغی در سطح استان خراسان جنوبی تاثیرگذارند؛ و امروز این شهرستان به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین مراکز تولید محصولات کشاورزی و به خصوص باغات پسته به شمار می رود .

وی گفت :در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی باید خدمات و دستاوردهای این نظام مقدس را برای مردم بازگو کرد و به این باور رسیدیم که خود مردم عامل اصلی رسیدن به قله‌های پیشرفت بوده و هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تحلیل مقایسه ای کشاورزی قبل و بعد از انقلاب اسلامی هم گفت :قبل از انقلاب اسلامی بازده بخش کشاورزی متاسفانه به دلیل نبود برنامه مدون بسیار پایین بود؛ و برخی محصولات کشاورزی مثل گندم ؛برنج و حتی پرتقال از کشورهای آمریکا و اسرائیل وارد می شد؛ آن هم به دست عامه مردم نمی رسید .

وی گفت: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و با تأسیس نهاد مقدس جهاد سازندگی می‌توانیم ادعا کنیم که با همکاری و همدلی همه نیروهای مومن و انقلابی زمینه پیشرفت در تولید گندم و محصولات باغی فراهم شد؛ و با جدیت و تلاش کشاورزان عزیز ؛و برنامه ریزی اصولی مدیران جهادی  به مرز خودکفایی نزدیک شدیم.

قوسی همچنین به سایر خدمات جهاد سازندگی در اوایل انقلاب هم اشاره داشت و گفت: با تشکیل جهاد سازندگی در اول انقلاب علاوه بر کمک به توسعه بخش کشاورزی در راستای محرومیت زدایی از روستاها و خدمات رسانی از جمله برق رسانی ؛تامین آب شرب سالم؛ توسعه راه های مواصلاتی و ساخت و سازهای عمرانی گام موثری در آبادانی روستاها برداشته شد ,و در هشت سال دفاع مقدس این نهاد انقلابی همراه با سایر ارگانهای دولتی در پشتیبانی از جبهه های حق علیه باطل پیشگام بود ؛و خدمات شایسته ای انجام و شهدای زیادی را هم تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از توسعه بخش کشاورزی پس از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد نیازهای غذایی مردم ایران اسلامی توسط همین قشر زحمتکش کشاورز و دامدار تامین می شود که هدایت همراهی و مدیریت پرسنل جهاد کشاورزی تاثیر خوبی در این زمینه داشته است .

وی گفت: در بخش تولید فرآورده های دامی از جمله مرغ و تخم مرغ در حال حاضر خراسان جنوبی علاوه بر تامین داخل ؛تولیدات خود را به خارج از استان و حتی کشور افغانستان نیز صادر می‌کند که ظرفیت بسیار خوبی را برای توسعه اقتصادی استان فراهم آورده است .

قوسی به مسئله کم آبی استان خراسان جنوبی هم اشاره کرد و گفت :علی رغم تنش های آبی در استان توانستیم با ترویج و اجرایی کردن شیوه های نوین آبیاری و معرفی الگوی کشت مقاوم به کم آبی ؛تولیدات محصولات کشاورزی و باغی را حفظ کنیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:بر این باوریم که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی هدف اصلی این انقلاب که همان استقلال_ آزادی _جمهوری اسلامی بود؛ که در تمام زمینه‌های اقتصادی _صنعتیدفاعی و به خصوص بخش کشاورزی از وابستگی مستقیم  کشورهای خارجی رها شده ؛و با اتکا به تولید داخل به مرز خودکفایی می‌رسیم .

وی ضمن توصیه به کشاورزان برای استفاده از بیمه محصولات کشاورزی هم گفت: سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی حمایت همه‌جانبه از قشر زحمتکش کشاورز و دامدار است؛ و این مسئله قطعا همراهی و هماهنگی تمام مسئولین ومردم را می طلبد؛و از آنجا که حوادث طبیعی غیر پیش‌بینی است؛ انتظار داریم کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی برای جبران بخشی از خسارت‌های محصولات خودبه موقع محصولات را بیمه کنند و از مزایای آن استفاده ببرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.