یکی از همشهریان مشهدی طی تماس با روزنامه قدس از مشکلاتی که در زمینه پرواز شماره ۶۲۲۱ شرکت هواپیمایی تابان درساعت ۷:۳۰ پیش آمده سخن گفته و اظهار کرد: با انجام تشریفات متداول و بدون هیچ گونه تأخیری سوار هواپیما شدیم که پس از حدود۳۰ دقیقه پرواز شنیده شد که هواپیما دچار نقص فنی شده است.

 ماجرای دلهره مسافران پرواز شماره ۶۲۲۱ تابان چه بود؟

بنابراین با صلاحدید خلبان مجدد به سوی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد تغییر مسیر دادیم. ناگفته نماند که طی این زمان رفتار میهمانداران و رفت وآمدهای آنان نیز حکایت از عادی نبودن شرایط داشت. همچنین بسیاری از مسافران دچار استرس و اضطراب شده بودند، به طوری که پس از فرود هواپیما حدود ۴۰ مسافر اعلام کردند که تمایلی به ادامه این پرواز ندارند.

این هموطن ما ادامه داد: من نیز که به خاطر شرایط پرواز اوضاع جسمی مناسبی نداشتم، ترجیح دادم ازاین سفر خودداری کنم. به این ترتیب باوجود آنکه پرسنل پرواز همچنان اصرار داشتند با رفع مشکلات می‌توان سفر همراه با سلامتی را داشته باشیم، اما من با مسافران یادشده از هواپیما خارج شدیم و به دفتراین شرکت جهت استرداد وجه بلیت وانجام امورمتداول رفتیم. گرچه این پرواز خوشبختانه با موفقیت انجام شد، اما نکته قابل توجه واکنش تند فردی بود که دردفتراین شرکت درفرودگاه اظهار می‌کرد: هیچ ایرادی نبوده وخلبان اشتباه کرده است! این درحالی است که بنابر رفتاری عقلانی خلبان ناگزیر است برای سلامت مسافران تدابیری هوشمندانه واصولی داشته باشد. به هرروی دراین ماجرا متوجه شدم پروازهایی که دچارمخاطراتی شده‌اند به دلیل ناتوانی وبی اطلاعی کادر پرواز وخلبان نبوده، بلکه فشارهایی بوده که از سوی برخی مسئولان برای ادامه پرواز وارد می‌شود؛ بنابراین جا دارد متولیان امر به این موضوع توجه داشته ونسبت به چنین واکنش هایی حساس‌تر عمل کنند.

خبرنگار قدس به منظور روشن شدن این قضیه با مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های استان خراسان رضوی تماس گرفت که مسئول ذی ربط اعلام کرد: ازاین ماجرا بی اطلاع است وباید طی تماس با دفتر شرکت هواپیمایی تابان ازاین مسئله آگاه شویم. همچنین طی تماس با دفترمنطقه‌ای هواپیمایی یادشده درمشهد؛ یکی از پرسنل مجموعه که علاقه‌ای به ذکر نام خود نداشت و حتی تأکید می‌کرد بهتراست دراین باره مطلبی درج نشود؛ چرا که اتفاقی رخ نداده است، در توضیحاتی تصریح کرد: اطلاعی از شرایط پرواز یادشده نداریم، اما بنابر استانداردهای پرواز حتی در شرایطی که هواپیما نقص فنی خاصی نداشته باشد، در صورت بروز هرگونه اخطار، خلبان موظف است دراولین فرودگاه قابل دسترسی فرود آمده وبابررسی زوایا ومسائل نسبت به حل این مسئله اقدام کند؛ چراکه مهم‌ترین اصل برای شرکت‌های هواپیمایی سلامت مسافران می‌باشد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.