رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر خواست آنکارا برای پاکسازی منبج از «گروه‌های تروریستی»، اعلام کرد کشورش مخالف تجزیه سوریه است.

اردوغان: با تجزیه سوریه مخالفیم

به گز ارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر خواست آنکارا برای پاکسازی منبج از «گروه‌های تروریستی»، گفت: هدف ما آنست که گروه ی‌پ‌گ درس عبرت بگیرد. ما در این باره کاملا مصمم هستیم.

رئیس جمهور ترکیه افزود: ما تدابیر لازم را اتخاذ کرده ایم و نیروهای مسلح ما نیز به فعالیت هایشان در منطقه ادامه می‌دهند. وارد جزییات نخواهم شد، اما ما هرگونه گام لازم را در منطقه برداشته ایم.

اردوغان با اشاره به گفتگوی تلفنی اخیر خود با دونالد ترامپ تاکید کرد: روابط و گفتگوهای ما با آمریکا و روسیه ادامه دارد.

او با بیان اینکه در خصوص منبج روندی وجود دارد که از زمان ریاست جمهوری اوباما آغاز شد، گفت: متاسفانه باراک اوباما در این روند هیچگاه به وعده‌هایی که به ما داده بود، پایبند نماند. اوباما به ما وعده داده بود که ی‌پ‌گ را از منبج خارج کند. ۹۰ درصد اهالی منبج را عرب‌ها تشکیل می‌دهند. ما به رغم همه مسائل صبر کردیم و ترامپ نیز به ما گفت که می‌توانیم در منبج اقدامات مشترکی انجام دهیم.

اردوغان ادامه داد: با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز درباره مسائلی مانند کمک‌های بشردوستانه به منبج بارها گفتگو کردیم. این مناطق بی تردید متعلق به سوریه است.

وی در ادامه با تاکید بر مخالفت ترکیه با تجزیه سوریه گفت: هدف ما خروج گروه‌های تروریستی از منبج است. پس از اخراج گروه‌های تروریستی از منبج کاری برای انجام دادن نمی‌ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.