مراسم یک روز با سلینجر همزمان با صدمین سالگرد تولد این نویسنده در موسسه شهرکتاب برگزار می‌شود.

سلینجردوستان ایرانی گردهم جمع می‌شوند

به گزارش گر.ه فرهنگی قدس آنلاین، همزمان با صدمین سالروز تولد جروم دیوید سلینجر نویسنده سرشناس آمریکایی و برپایی بزرگداشتی از سوی ناشر آمریکایی این نویسنده، موسسه فرهنگی شهر کتاب با همکاری انتشارات نوین کتاب گویا مراسمی را به منظور گرامی‌داشت این نویسنده و دورهمی علاقه‌مندان به وی برگزار می‌کند.

حمیرا افشار دبیر اجرایی برگزاری این مراسم در اینباره بیان داشت: اولین روز از ژانویه که در ایران روز یازدهم دی ماه خواهد بود مصادف با صدمین سال تولید سلینجر است. به همین مناسبت انتشارات لیتل راون که حق امتیاز آثار سلینجر را بر عهده دارد در آمریکا بزرگداشتی برای این نویسنده برگزار می‌کند و ما هم در ایران در مراسمی مشابه درباره این نویسنده به صحبت می‌پردازیم و گردهم‌آیی با حضور علاقه‌مندان به او را برپا می‌کنیم.

وی ادامه داد: هدف ما از اجرای این برنامه مروری بر آثار سلینجر و بحث درباره نحوه نویسندگی او و سبک داستان نویسی‌اش است و البته درباره انزوای خاص و سبک زندگی او، سادگی و پیچیدگی در سبک نگارشی وی نیز صحبت خواهیم کرد. در همین زمینه رمان«ناطور دشت» سلینجر را به صورت مشخص معرفی و بررسی خواهیم کرد و البته باقی آثارش مثل فرنی و زویی و داستان‌های کوتاه او را نیز مورد توجه و معرفی قرار خواهیم داد.

افشار افزود: برنامه‌های این بزرگداشت شامل سخنرانی و برنامه‌های مولتی مدیا و چند رسانه‌ای است. آقای محمدخانی معاون فرهنگی موسسه شهرکتاب در این نشست سخنرانی خواهد کرد و در بخشی دیگر از مراسم مصطفی مستور و امیر پوریا درباره سلینجر به گفتگو با یکدیگر خواهند نشست. همچنین ابوالفضل حری درباره سلینجر و سبک کاری او در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری دو بخش داستان‌خوانی حضوری با حضوری نیما رئیسی و گلاره عباسی در این مراسم، افزود: در این رماسم همچنین در قالب ویدئو کلیپ‌هایی با حضور مهواره شریفی‌نیا. هوتن شکیبا، سروش صحت، هوشنگ گلمکانی، حبیب رضایی. نیسم مرعشی و سارا سالار بخش‌هایی از داستان‌های این نویسنده برای مخاطبان بازخوانی می‌شود و درباره این نویسنده صحبت می‌شود.

افشار تاکید کرد. در این مراسم همچنین از کتاب صوتی «ناطور دشت» که به تازگی با صدای مهدی پاکدل از سوی موسسه نوین کتاب گویا برگزار شده است رونمایی خواهد شد.

این مراسم را شهر کتاب و نشر نوین کتاب برگزار می‌کند. کتاب صوتی ناطور دشت با صدای مهدی پاکدل منتشر کرده و در این مراسم از آن رونمایی خواهد کرد.

به گفته افشار اجرای این برنامه نیز بر عهده سینا دادخواه گذاشته شده است.

مراسم یک روز با سلینجر روز سه‌شنبه ۱۱ دی از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی ابتدای خیابان احمد قصیر برگزار می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.