ایلام- استان ایلام یکی از استان های توسعه نیافته و کم جمعیت کشور است و بارها و به انحاء مختلف، دردها و آلام اش در عالم هستی منتشر شده و متأسفانه تا کنون توجهات ویژه و چشمگیری به این سرزمین کهن معطوف نشده است و همچنان با مشکلات ریز و درشت دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش قدس آنلاین، بسیاری از روستاهای استان ایلام از حداقل امکانات و زیرساخت های اولیه زندگی محروم هستند و چه بسا که به دست فراموشی نیز سپرده شده اند.

امروزه و در عصر ارتباطات که دنیا به اتاقکی شیشه ای تبدیل شده است و تکنولوژی های مدرن ارتباطی هر روز فاصله ها را در بستر شبکه های تلفن همراه و اینترنت به شدت کاهش می دهند، متأسفانه بسیاری از مناطق ایلام بویژه در حوزه های روستایی و عشایری همچنان از این امکانات محروم اند و فقط وعده و وعیدهای رنگارنگ مسئولان را می شنوند و در عمل خیر و خبری نمی بینند.

در بسیاری از مناطق روستایی و عشایری استان ایلام بویژه در بخش های"چوار" و " هلیلان" اپراتورها بجای ارائه خدمت به بشریت؛ بیشتر به دنبال نان اند و هیچ کدام هم نام و کارنامه موفقی در این مناطق ندارند و همچنان با مردم قهر و بیگانه اند.

از استاندار ایلام که موج رایزنی ها، تشریفات ویژه، تصاویر و کلیپ های نشست و برخاست اش با مسئولان ارشد کشوری، زبانزد عام و خاص است و بیش از عملکردش خودنمایی می کند، انتظار می رود که بدور از هر گونه هیاهو و عِده و عُده و بدون تشریفات پر آب و تاب، در این مناطق محروم روستایی حضور یابد و از نزدیک مشکلات مردمان این مناطق روستایی را لمس و چاره اندیشی کند.

جناب آقای سلیمانی دشتکی، آیا اطلاع دارید که در این عصر ارتباطات، بسیاری از روستاها از جمله "چوار" و "هلیلان"  از بی تدبیری مخابرات و اُپراتورها سخت در مضیقه هستند و از هر گونه خطوط ارتباطی و اینترنتی بی نصیب اند و مخابرات و اپراتورهای مختلف با این ذخائر و ولی نعمتان اصلی انقلاب اسلامی قهر و بیگانه اند؟ ای کاش یک روز شخصاً و راساً در یکی از این روستاهای فاقد خطوط ارتباطی ساکن شوید تا بدانید مردم این روستاها در این عصر ارتباطات که مخابرات و اینترنت مایه"ممات و حیات" است، چه زجرهایی متحمل می شوند؟

نماینده عالی دولت تدبیر و امید؛ آیا اطلاع دارید که در برخی مناطق استان(بویژه روستاها) خطوط ارتباطی و مخابراتی بسیار بادی و لرزان هستند و مردم این مناطق دست به دعا هستند که باد، باران، برف، بوران، گرد و خاک و ابر؛ پدیدار نشود و اندک آنتن این مناطق هم نَپَرد و غیب اش نزند.

جناب آقای استاندار؛ مردم از شعار و وعده های دروغ خسته شده اند، برخی از مدیران استان به مردم وعده سر خرمن تحویل می دهند، ماه ها در انتظار نگه شان می دارند، هیچ تحرک و خدمت جهادی ندارند و تحریم ها و نبود و کمبود تجهیزات ارتباطی و مخابراتی را بهترین مستمسک و بهانه ضعف عملکردی خود قرار می دهند، ای کاش بجای تحکم برای پاسخ ۲۴ ساعته به نامه های مردم؛ بر وعده های داده شده از سوی مدیران تحت امرتان هم نظارت و اولتیماتوم عملی صادر می کردید تا بیش از این مردم را عذاب نمی دادند و بلاتکلیف نمی کردند.

جناب آقای سلیمانی دشتکی، در رابطه با اوضاع اسفناک خطوط ارتباطی، مخابراتی و اینترنتی در این مناطق بارها مطلب و گزارش نوشته و منتشر شده و جلسات تشکیل شده است، اما متأسفانه تا کنون و در عمل هیچ چیزی بجز شعار و وعده پوچ و دروغ؛ عاید مردم نشده است.! چه کسی پاسخگوی این ماجراهای تلخ ست.!؟ مگر حضرتعالی نماینده عالی دولت نیستید و نباید دردهای استان را رصد و چاره اندیشی کنید.!؟ آیا مردمان این مناطق جزئی از ایران اسلامی نیستند!؟ آیا مردمان این مناطق حق بهره مندی از اینترنت، مخابرات، خطوط ارتباطی و تبادل اطلاعات ندارند؟

نماینده عالی دولت تدبیر و امید؛ خُلف وعده های برخی مدیران در استان بسیار آزاردهنده، ناامیدکننده، دردآور و اسفناک است و مردم بیش از این تاب و تحمل شعار و وعده های دروغ ندارند، لطفاً بصورت جهادی و انقلابی و بدور از هر گونه دبدبه و کبکه و شانتاژ خبری، برای درمان این درد فراگیر در بسیاری از روستاهای"چوار" و "هلیلان" چاره اندیشی کنید و به این همه بی مهری و وعده دروغ برخی مدیران، پایان دهید.

جناب آقای سلیمانی دشتکی، لطفاً با یک رایزنی و تماس تلفنی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر مسئولان ارشد و ذیربط، اعتبار و تجهیزات و امکانات مورد نیاز را جذب  و مشکلات آنتن دهی و اینترنتی روستاهای هدف را مرتفع کنید.

امیدواریم در سریعترین زمان ممکن، شاهد اقدام جهادی و انقلابی تان در این خصوص باشیم و این آخرین مطلب و گزارش انتقادی درباره این مسئله بغرنج و هزار تفسیر باشد و در مطلب بعدی از "کارستان"تان رونمایی و مطالب امیدبخشی منتشر کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.