مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: برای ورود به یک بازار رقابتی، سالم و عادلانه در خرید و فروش زعفران لازم است به ظرفیت بازار بورس توجه ویژه‌ای شود.

ضرورت توجه به ظرفیت بازار بورس برای ساماندهی خرید و فروش زعفران
به گزارش قدس آنلاین، شکوه میرشاهی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی در نشست آموزش معاملات زعفران در بورس با اشاره به اینکه نگرش نو به بازار بورس زعفران و استفاده از آن به طور قطع، اقتصاد روستائیان فعال در این حوزه را متحول می‌کند گفت: امروز کشاورزان و فعالان حوزه زعفران استان خیلی نسبت به مزیت‌های بازار بورس زعفران برای ساماندهی خرید و فروش و جلوگیری از دلال بازی‌ها مطلع نیستند.
وی با بیان اینکه محصولی که در بورس خرید و فروش می‌شود با قیمت خیلی بالاتر، نسبت به بازار سنتی است افزود: در بازار بورس واسطه‌ها حذف و سود اصلی عاید کشاورز می‌شود ضمن آنکه علت اصلی ورود به یک بازار رقابتی، سالم و عادلانه است.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه متولیان امر و کارگزاری‌های بورس، فرهنگ سازی و آموزش در این زمینه را در اولویت اقدامات خود قرار دهند تصریح کرد: این نگرش نو که بازار بورس فقط برای خرید و فروش سهام نیست و می‌توان از آن برای تامین مالی، فروش کالا و انرژی‌های مختلف استفاده کرد،   می‌تواند اقتصاد روستائیان را متحول کند و در گام‌های بعد با استفاده از این مزیت، به تدریج به بازارهای زعفران دنیا راه یافته و در قیمت‌های جهانی نیز تاثیر گذاری مطلوب را داشته باشیم.
در این دوره آموزشی بیش از ۱۳۰ نفراز فعالان حوزه زعفران حضور داشتند و چگونگی انجام معاملات در بورس، مزیت‌ها و کارکردهای مختلف بورس کالا از جمله زعفران ارائه شد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.