نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه بسیج باید از نفوذ آسیب‌ها جلوگیری کند، گفت: رسالت بسیج، مقاومت در برابر هجمه‌ای است که از ناحیه خاص متوجه جریان انقلاب و جامعه انقلابی می‌شود.

بسیج باید از نفوذ آسیب‌ها جلوگیری کند/ حل مشکلات اقتصادی کشور به دست بسیج اصناف است
به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اصناف و بازاریان مشهد گفت: امیدوارم خدا بر توفیق تکیه‌گاه بودن شما را برای نظام و انقلاب اضافه کند و در این مسیر عزیز ارزشی زندگی انسانی خودتان موفق‌تر از همیشه مسیر مجاهده در راه خدا را ادامه دهید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: بازار در تاریخ انقلاب مقدس ما عنوان ارزشی و مقدسی است، حرکت عظیم انقلاب در دفاع از مرجعیت از بازار و بازاری بود.

وی تاکید کرد: نیرویی که استکبار جهانی به‌عنوان پشتوانه روحانیت تشخیص داد در اقشار بازاری بود، حرکت‌های دفاع و فداکاری از بازار آغاز شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی امتداد داشت و پس از پیروزی باز هم بازار به‌صورت یک عمود محکم و استوار وسط مدیریت نظام ایستاد و مقاومت کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن تشکر از همه سوابق درخشان بازار، ادامه داد: این زحمات و مجاهدات را به‌یاد دارم و تقدیر می‌کنم، به‌عنوان ارزش دیرین بازار و قشر بازاری این سوابق مطرح است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن اشاره به‌تشکیل بسیج اصناف، تصریح کرد: به‌فرمان امام راحل بسیج تشکیل شد، اینکه برای هر قشری بسیج خاص معین شد از ابتکارات امام(ره) بود، هم وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل در این خصوص حرف دارد هم رهنمود حکیمانه امام و مقام معظم رهبری نسبت به‌بسیج اقشار طرح، ابتکار و رهنمودی فوق‌العاده است.

وی در توضیح وظایف بسیج اقشار گفت: بسیج قشری برای این است آسیب‌هایی که از جهات متنوع وارد می‌شود، بسیج به‌صورت پاسدار، محافظ و نگهبان از نفوذ آسیب جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: بسیج طلاب، دانشجویان، اساتید، حوزه‌های علمیه، کارمندان، کارگران و بازاریان همه رسالت اصلی‌شان مقاومت در برابر هجمه‌ای است که از ناحیه خاص متوجه جریان انقلاب و جامعه انقلابی می‌شود و باید بسیج در آن قشر مقاومت و آسیب‌زدایی کند تا ضربه‌ای وارد نشود و این اصل رسالت بسیج در هر قشری است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی ۸۸، متذکر شد: این خاطره برای ما این نکته را ثابت می‌کند که نه فتنه منحصر به سال ۸۸ است، نه حماسه ولایتی در سال ۸۸ ماند، فتنه در هر سال امکان وقوع دارد و حماسه ۹ دی باطل‌السحر فتنه بود و هر وقت فتنه‌ای برپا شود، باطل‌السحر نیاز داریم.

وی ضمن اشاره به‌فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که گفتند استکبار جهانی و جریان جهانی زمینه‌سازی ایجاد و وقوع فتنه سال ۹۸ را برنامه‌ریزی می‌کنند، بیان کرد: سال ۹۸ سال دهم فتنه ۸۸ است و دشمن قصد دارد فتنه‌ای از نوع ۸۸ به وجود بیاورد، با این فکر که مردم مثل ۹ دی نیستند که باطل‌السحر داشته باشند بنابراین نظر دشمن این بوده که فتنه اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بسیج اصناف روز اول پیروزی انقلاب وجود نداشت، ولی خط‌مقدم دفاع از روحانیت را بازاریان تشکیل دادند، اکنون که خوشبختانه تشکلی عظیم از اصناف، متدینین و نیروهایی به‌نام بسیج بازار برخوردار هستیم، امید می‌رود در حرکت‌های دفاع از انقلاب صف مقدم به‌وسیله بازار تشکیل شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: چون فتنه از راه بازار، اصناف، آسیب اقتصادی و معیشتی می‌خواهد شکل گیرد، لازم است بسیج اصناف صف مقدم مقابله با آن باشند.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های خیرخواهانه و خداپسندانه اصناف و بازاریان، متذکر شد: این فعالیت‌ها زیبایی دارد، اما در عین حال ستاره درخشان سیمای تاریخ اصناف در انقلاب نیست، چیزی که در سیمای اصناف درخشش دارد، انقلاب‌سازی و مجاهدت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌حضور اصناف در مبارزه با شاه، دفاع از امام(ره)، روحانیت و حضور اصناف در جبهه دفاع مقدس، گفت: مجاهدات بازار و اصناف ستاره درخشان در سیمای تاریخ اصناف و بازار است و اکنون هم در مقطعی هستیم که احتیاج به‌پیشگامی شما است.

آیت‌الله علم‌الهدی آمادگی امروز اصناف را بیشتر از گذشته و بسیج اصناف را مایه دلگرمی دانست و اظهار کرد: چند نکته وجود دارد که حل آن به‌دست شما است.

وی ضمن اشاره به‌تغییر بافت امروز بازار، توضیح داد: یک روز یک عده آدم‌های نماز جماعت‌خوان که اهتمام اصلی‌شان نماز اول وقت بود و مقید به‌حلال و حرام الهی و مانند بسیج اصناف و شما در رأس بازار بودند، ولی امروز همه کلید بازار دست شما نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: افراد نوکیسه آمدند سرمایه کلان بهم زدند و بالای جریان اصناف و بازار قرار گرفتند، امروز کلید دستشان است و حرف اول و حرکت اول در بازار را این‌ها دارند، از راه غیرطبیعی بالا آمدند و جز مسیری که رفتند و به‌اوج و ثروت رسیدند به‌جهت دیگر توجه ندارند و ممکن است مانع و سنگ‌انداز راه شما قرار گیرند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه این جریان مبارزه خودش را دارد و نوع حرکت خاص و ویژه‌ای را می‌طلبد، تصریح کرد: نگذارید پول‌پرستی و منفعت‌جویی آن‌ها وسیله جریانات قدرت در کشور شود و نفوذ آن‌ها شما را در عمل انجام شده‌ای که نمی‌خواهید و به‌ضرر اسلام و انقلاب است، قرار دهد.

وی با اشاره به‌نابه‌کارانی که جلوی بازار ایستادند و با بالا رفتن ارز اجناس را بیشتر از ارز بالا بردند، متذکر شد: اینجا مبارزه‌ای از ناحیه خود شما لازم است، بسیج از یک طرف نمی‌جنگد باید در مقابل قدرت سرمایه آن‌ها قدرت سرمایه به‌وجود آورید، اگر اصل آوردن جنس دست شما باشد راه نابه‌کاران را کور کردید و نه تنها جلو سوءاستفاده را گرفتید، بلکه دیگر آن‌ها نمی‌گویند جریمه کنید پولش را می‌دهیم.

نماینده ولیفقیه در خرااسان رضوی ادامه داد: اگر بسیج اصناف جلوی شرکت این افراد را گرفت، با فعالیت تعاونی جنس رقیب آن‌ها وارد کرد، جنس او وارد بازار نمی‌شود و دیگر نمی‌تواند بگوید جریمه می‌دهم، میدان از او گرفته شده، بنابراین بسیج باید در چند جهت مبارزه کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه دشمن اصلی آمریکا است، اظهار کرد: ولی مزدور و پیاده نظام آمریکا این نابه‌کاران هستند و شما بسیج اصناف مجبور هستید، جنس را از آن‌ها بگیرید و به‌دست مردم بیچاره و مستضعف برسانید و دشنام مردم و برخورد آن‌ها با شما است.

وی حل مشکلات را در ریشه‌کنی فساد دانست و گفت: مشهد در توسعه بازار و توسعه شهری در کشور منحصربه‌فرد است و در حالی که ۵۰۰ هزار صنف و بازاری داریم، فقط ۱۶هزار پرونده در تعزیرات برای تخلفات مطرح بوده، اما بخش عمده مشکلات در گرانی و گران‌فروشی مطرح است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بخشی از اقدامات دولت را موجب گرانی بیشتر اجناس دانست، با اشاره به‌دو حوزه خودرو و لوازم خانگی که دولت در آن ورود کرد، ادامه داد: وقتی اتحادیه قیمت را اعلام و دولت تایید می‌کند، این نرخ ثابت می‌شود و از گران‌فروشی اول بیشتر مردم بدبخت می‌شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی حل این مشکلات را به‌دست بسیج اصناف دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری گفتند دشمن برنامه‌ریزی می‌کند فتنه را ایجاد کند و اصل این بوده که معیشت مردم را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه گرسنگی حد دارد به‌فعالیت‌های محرومیت زدایی آستان قدس رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: در کمتر از یک هفته حاشیه شهر مشهد را گشتند و ۱۰ هزار نفر پیدا کردند که شام شب برای خوردن نداشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اکنون هم رهبری تاکید بر اقتصاد مقاومتی دارند، ولی به‌جایی نمی‌رسد، برنامه‌ریزی کنید، چطور باید با این مسائل رو به رو شد، همه مشکلات قابل حل است، ابتکار و اهتمام قوی می‌خواهد، با همت و تقوا مشکل قابل حل است و خدا با شما همکاری می‌کند، کسی که برای خدا قدم بردارد قدرت خدا به‌کمکش می‌آید و هر چه در هستی وجود دارد برای کمک استخدام می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: گاهی جوان مبتکر شما کاری می‌کند بخش عمده‌ای از مشکلات حل می‌شود، بسیج اصناف کلید بازار را دستش بگیرد، اگر کلید دست دیگران باشد مبارزه فایده ندارد، اگر حریف سرمایه‌دار نمی‌شوید باید او را کنار بزنید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.