مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: هر شهر و روستایی که از نعمت گاز برخوردار می باشد، از نظر ما منعی برای استفاده مدارس آن از نعمت گاز وجود ندارد.

آموزش و پرورش خراسان رضوی لیست مدارس  فاقد  گاز کشی را اعلام کند

سید احمد علوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: بالغ بر ۸۵ درصد روستاهای واجدشرایط استان خراسان رضوی که باید طبق مصوبه مجلس گاز رسانی شوند از این نعمت برخوردار می باشند و از طرفی هم هرمنطقه ای که دارای شبکه گاز باشد هیچ منعی برای گاز رسانی به مدارس آن از نظر ما وجود ندارد.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش لیست مدارسی که از نعمت گاز برخوردار نیستند را اعلام کند تا دلیل نداشتن گاز آنها مشخص شود  زیرا برخی مدارس به دلیل آنکه مناطق آنها گاز رسانی نشده است فاقد گاز رسانی هستند، از طرفی هم برخی مناطق در حالی که گاز رسانی شده اند آموزش و پرورش به دلیل آنکه اعلام می کند گاز رسانی به این مدارس هزینه زیادی دارد از گاز رسانی به انها اجتناب می کند که هیچ تقصیری متوجه شرکت گاز نمی باشد.
علوی ادامه داد: سه هزار دانش آموز مشهدی به عنوان سفیران ایمنی گاز در مشهد امسال آموزش های لازم را می بینند و آموزش مباحث ایمنی گاز طبیعی، کارکرد صحیح وسائل گرمایشی همانند بخاری و آبگرمکن ، اهمیت گاز طبیعی به عنوان سرمایه ای ملی و راهکارهای کاهش مصرف گاز در روزهای سرد سال از مهمترین مطالب مطروحه در این کلاس های اموزشی این سفیران گاز می باشد.
علوی با بیان اینکه استان خراسان رضوی با ۳۱ هزار و ۳۲۵ کیلومتر شبکه گاز و دو میلیون و ۲۰۹ هزار و ۸۴۴ مشترک به ترتیب رتبه های اول و دوم این حوزه را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: ۸ میلیارد و ۸۴۷ میلیون مترمکعب  طی ۹ ماهه امسال در استان خراسان رضوی گاز مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۹درصد افزایش مصرف صورت گرفته است.
وی با اشاره به آغاز فصل زمستان گفت: مشکلی برای تامین گاز استان در فصل زمستان نداریم و از ماه های گذشته، تمام پیش بینی های لازم برای تامین حداکثری انرژی گرمایشی گاز مشترکین اندیشیده شده است و امیدواریم مردم نیز با همکاری در مصرف ایمن و بهینه این نعمت الهی زمینه خدمت رسانی مطلوب را فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.