جدیدترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان داد در حالی‌که اکثریت محدود موافق خروج از سوریه هستند، اما بیش از نیمی از مردم نیز حضور قوای زمینی در غرب آسیا را «مهم» می‌دانند.

 موافقت اکثریت آمریکایی‌ها با خروج از سوریه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اکثریت محدود آمریکایی‌ها موافقت خود را با خروج نظامیان این کشور از سوریه و کاهش شمار نیروها در افغانستان اعلام کردند.

  وبگاه نشریه «هیل» شنبه شب در مطلبی در این زمینه نوشت: بر اساس نظرسنجی‌های مشترک موسسه «هاروارد کپس» و «هریس»، ۵۲ درصد آمریکایی‌ها از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در زمینه خروج از سوریه و کاهش تعداد نظامیان در افغانستان حمایت کردند و در نقطه مقابل نیز ۴۸ درصد مخالف تصمیم ترامپ بودند.

 ۶۹ درصد پرسش‌شوندگان در این نظرسنجی گفتند که حضور قوای زمینی «آمریکا» در خاورمیانه «مهم» است. ۲۳ درصد این مسئله را « خیلی مهم» و ۴۶ درصد نیز تا «حدی مهم» اعلام کردند.

 به نوشته هیل، نظر پرسش‌شوندگان در مورد لزوم حضور قوای زمینی آمریکا در کشورهایی چون سوریه و عراق یا عقب نشینی از این دو کشور نیز این بود که  ۵۴ درصد حفظ قوای زمینی در منطقه را «بهتر» برشمردند، در حالی که  ۴۶ درصد به لزوم خروج نظامیان آمریکا از منطقه اشاره کردند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲۸ آذر با صدور فرمان خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، بسیاری را در آمریکا بهت‌زده کرد.

 در همین زمینه نیز خبرگزاری «آناتولی» شنبه از آغاز خروج سوی نظامیان آمریکا از سوریه خبر داد. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.