خراسان شمالی- محمدعلی شجاعی گفت: به روزرسانی آموزش‌ها، داشتن احساس مسئولیت و تجهیز نیروهای داوطلب از مهم ترین عوامل در زمان بحران است که تمام برنامه ریزی های مدیران هم باید در این مسیر باشد.

مدیران دو اصل پیشگیری و آمادگی در زمان بحران را مورد تاکید قرار دهند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، با تاکید بر این که تمام مدیران دستگاه های اجرایی دو اصل پیشگیری و آمادگی را در زمان بحران مورد توجه ویژه قرار دهند، گفت: توجه به موضوع پیشگیری و آمادگی می تواند بسیاری از خسارت های روانی، جانی و مالی مردم در زمان بحران را به شدت کاهش دهد.

وی اظهار داشت:یکی دیگر از مسائل مهم در زمان بحران، داشتن نظم و انضباط است زیرا در زمان وقوع حادثه فرصت برای انجام امور به روال عادی نیست بنابراین ضروریست تا نگاه ویژه ای به موضوع شود.

شجاعی در باب اهمیت و توجه به موضوع آموزش در زمان بحران، خاطرنشان کرد: بحران به معنای این است که نزدیک ترین فرد، بهترین عملکرد را داشته باشد و این کار باید از آموزش مردم آغاز شود و تمامی برنامه ها بر روی این محور متمرکز شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در بحث آموزش مردم باید از تمام رسانه ها کمک گرفت؛ ضمن آن که در کنار این مسئله باید گستره حضور داوطلبان هم افزایش یابد زیرا در تمام دنیا سیستم داوطلبان در زمان بحران و حادثه از اهمیت خاصی برخوردار است.

شجاعی بیان کرد: به روز رسانی آموزش ها، داشتن احساس مسئولیت و تجهیز نیروهای داوطلب از مهم ترین عوامل در زمان بحران است که تمام برنامه ریزی های مدیران هم باید در این مسیر باشد.

وی تصریح کرد: شرح وظایف دستگاه های اجرایی متولی در زمان بحران احصاء شود و نباید به هیچ عنوان زمان را ازدست داد و مدیران بدانند که وقتی مسئولیتی را پذیرفته اند، باید کار را به اتمام برسانند و تنها به نوشتن مصوبات اکتفا نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.