سید علیرضا آل داوود گفت: فتنه۸۸ در واقع یک فتنه برآمده از شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و توئیتر هم بود که در آن ۸ ماه نبرد سایبری، جوانان انقلابی نشان دادند در برابر تمام ابزارهای جنگی شیطان بزرگ آمادگی مقابله و دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی را دارند.

 "۹ دی" پاسخی به ۸ ماه "فتنه سایبری" بود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سید علیرضا آل داود با بیان اینکه یوم‌الله ۹ دی یک روز بیاد ماندنی، خاص و شیرین پس از ۸ ماه فتنه صهیونیستی آمریکایی ۸۸ در کشور بود، اظهار کرد: در آن فتنه که در واقع یک انقلاب براندازانه رنگی بود تقریبا تمام دستورات "جین شارپ" به منظور براندازی با ابزارهای جدید مانند شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و توئیتر در ایران توسط سران فتنه، فتنه‌گران با کمک‌های بیشمار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیاده‌سازی شد.

این مدرس سواد رسانه‌ای با تاکید بر اینکه جریان فتنه از ماهها قبل از ۲۲ خرداد در فیس بوک و توئیتر مشغول شبکه‌سازی و آموزش نیروهایش بود، تصریح کرد: در آن روزها تعداد کمی از جوانان مومن انقلابی و مردم در فیس بوک و توئیتر بودند و جریان فتنه با کمک و هماهنگی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در داخل مشغول شبکه‌سازی و استفاده از این شبکه‌های اجتماعی با هدف براندازی بودند.

آل داود با اشاره به اینکه آمریکائیها با تمام توان در آن فتنه و از طریق فضای سایبر مشغول کمک به آن فتنه بودند، تصریح کرد: در آن روزها دقیقا خاطرم هست که شرکت گوگل ابزار ترجمه آنلاین خودش را که هنوز در نسخه آزمایشی بود سراسیمه راه‌اندازی کرد و مدام در روزهای اغتشاش اطلاع‌رسانی می‌کرد که اغتشاش‌گران توسط این سرویس ترجمه در فیس بوک و توئیتر و برخی سرویس‌های وابسته به گوگل از داخل کشور اطلاعات برای آنها ارسال کنند.

این پژوهشگر فضای مجازی به حمایت‌های خاص وزارت خارجه آمریکا از توئیتر اشاره کرد و افزود: در آن روزها خانم کلینتون به یاری توئیتر که میخواست برای تعمیرات دوره‌ای چند ساعتی تعطیل شود، شتافت و به جک دورسی مدیر توئیتر توسط "جرد کوهن" اطلاع داد که اگر توئیتر را تحت تعمیرات ببرند ممکن است در روند استفاده اغتشاشگران برای براندازی اختلالی ایجاد شود و در نهایت توئیتر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد روند تعمیرات را به تعویق خواهد انداخت.

وی تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی چندین بار و در سخنرانی‌های متعدد به موضوع جلوگیری از تعطیل شدن توئیتر توسط آمریکائیها اشاره داشتند که نشان از اهمیت این ماجرا دارد.

این مدرس سواد رسانه ادامه داد: پس از فتنه ۸۸ و در سال ۲۰۱۳ خانم کلینتون در کتاب خاطرات خود به نام انتخاب‌های سخت به نقش آمریکا در فتنه ۸۸ و جلوگیری از تعمیر شدن توئیتر توسط آنان اشاره می‌کند که نشان از اهمیت آن فتنه برای آنان دارد.

آل داود با اشاره به اینکه حتی انگلستان چند ماه پیش از فتنه ۸۸ شبکه تلویزیونی فارسی خود را راه‌اندازی کرد، متذکر شد: شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی چند ماه پیش از فتنه ۸۸ شروع به کار کرد و نکته مهم آنجاست که این شبکه انگلیسی در ایام اغتشاشات زمان پخشش را چند ساعت افزایش داد و با ایجاد صفحات متعددی در توئیتر و فیس بوک به آتش فتنه میدمید.

وی با تاکید بر اینکه ما غفلت‌هائی نیز در ایام فتنه ۸۸ داشتیم، تصریح کرد: عدم وجود قوانین مناسب برای فضای مجازی، نبود شبکه ملی اطلاعات، عدم شناخت کافی نسبت به تحرکات دشمن در فضای مجازی به خصوص در فیس بوک و توئیتر، غفلت از نقش زیرپوستی یاهو مسنجر و پال تاک، غفلت از شبکه‌های مجازی فرندفید، گزگ، یاهو ۳۶۰، غفلت از گروه‌های ایمیلی یاهو، گوگل و پیام‌های ایمیلی فیس بوک و ... از جمله غفلت‌های ما در آن ایام به شمار می‌رود.

این پژوهشگر فضای مجازی ادامه داد: خوشبختانه و با همت شبانه‌روزی جوانان آتش به اختیار و مومن انقلابی، جوانان و اقشار مختلف و نخبه مردمی خیلی سریع بر این فضا مسلط شده و مانع پیاده‌سازی اهداف آمریکائی‌ها در این فضا شدند و جالب اینجاست کلینتون در کتاب خاطراتش به این موضوع که نیروهای ایرانی بسیار حرفه‌ای در برابر اقدامات آنان در ایام فتنه ۸۸ و پس از آن عمل کرده‌اند اشاره می‌کند.

آل داود یادآور شد: درست پیش از انتخابات سال ۸۸، اندیشکده "بروکینگز" طرحی را برای اوباما برای براندازی در ایران پیشنهاد می‌کند که این طرح به عنوان Obamas twitter strategy معرفی شده است و در این طرح توئیتر بهترین ابزار برای ایجاد جنبش‌های اجتماعی در ایران معرفی می‌شود.

این مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه متاسفانه پس از فتنه ۸۸ ما به سمت قانونمندشدن فضای مجازی در کشور حرکت نکرده‌ایم، تصریح کرد: درست ۸ سال پس از آن فتنه و پس از فراگیر شدن چند ده میلیونی کاربران اینترنت مبتنی بر ابزارهای هوشمند، پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در دی ماه ۹۶ ما شاهد ایجاد جنبش اجتماعی این بار بر بستر پیام‌رسان صهیونیستی تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام که متعلق به فیس بوک است در داخل کشور بودیم که خساراتی را به کشور ما تحمیل کرد.

وی ادامه داد: در عصر کنونی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مبتنی بر تلفن همراه هوشمند قویترین ابزار برای شبکه‌سازی و جنبش‌سازی‌های اجتماعی مجازی هستند که در نهایت این جنبش‌ها تبدیل به جنبش‌های اجتماعی ـ امنیتی و ... می‌شوند.

آل داود به نقش گروهک امنیتی نایاک وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در فتنه ۸۸ اشاره و تصریح کرد: در فتنه ۸۸ مدیران نایاک، در کمپینی آمریکایی گوگل، یوتیوب و سایر شرکت‌های فناورانه دره سیلیکون را برای حمایت از این فتنه به یاری طلبیدند و از وزارت خارجه آمریکا خواستند برای کمک به ایجاد تغییرات سیاسی در ایران تحریم تکنولوژیک ایران را متوقف کنند، این اتفاق به سرعت رخ داد و گوگل مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های تحریمی خود در ایران را با هدف کمک به  براندازی انقلاب اسلامی از تحریم خارج کرد.

 این مدرس سواد رسانه‌ای حضور پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی در کشور را بدون ضوابط و قوانین خاص بسیار خطرناک خواند و تصریح کرد: سرقت بیگ دیتای کشور، نداشتن دفتر رسمی، عدم وجود سرورهای این سرویس‌ها در داخل، فعالیت خارج از چارچوب قوانین، عدم ارائه کلیدهای رمز، تبدیل شدن آنان به بستر براندازی، جنگ اقتصادی، استفاده تروریست‌ها و ... از جمله ایرادات مهمی است در این زمینه وارد است و جالب اینجاست جریان نفوذ فعال در فتنه ۸۸ اجازه نمی‌دهد کشور به سمت قانونمند شدن فضای مجازی حرکت کند.

 آل داود با تاکید بر اینکه دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی بدانند مردمی که حرکت عظیم و بصیرتی ۹ دی را خلق کردند، اجازه اغتشاش و آشوب‌آفرینی مجدد به آنان را نخواهند داد، اظهار کرد: مردم بصیر ایران اسلامی طی این چند ماه فشار اقتصادی ـ روانی ـ رسانه‌ای که جریان نفوذ با هدف فشار به کشور برای پذیرش قراردادهای استعماری نظیر برجام موشکی، برجام منطقه‌ای، برجام حقوق بشر، FATF وارد کرد با صبر و مقاومت به خوبی نشان دادند که برای حمایت از انقلاب اسلامی با کسی تعارفی ندارند و اگر لازم باشد با یک ۹ دی دیگر لیبرال‌های حامی فتنه ۸۸ را از صحنه روزگار پاک خواهند کرد.

وی ادامه داد: مردم عزیز ایران اسلامی خواستار قانونمند شدن فضای مجازی کشور، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی هستند و حضور آنان در سرویس‌های خارجی به دلیل تبلیغات سو جریان نفوذ، تهمت‌پراکنی‌های این جریان لیبرال ضد سرویس‌های داخلی، کارشکنی‌های فنی و منافقانه این جریان صرفا فارسی زبان بر ضد سرویس‌های داخلی است و این نکته لازم به ذکر است که مردم به پیام رسان‌ها و سرویس‌های داخلی اعتماد دارند.

آل داود تاکید بر کرد: نصب ۳۵ میلیونی پوسته‌های تلگرامی با مدیریت داخلی، استفاده گسترده از تاکسی‌های اینترنتی، استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی در حوزه غذا و کسب و کار به خوبی نشان می‌دهد مردم به سرویس‌های داخلی اعتماد دارند و اینکه جریان نفوذ مدام القا می‌کند که این سرویس‌ها ناکارآمد هستند و مردم به آنان اعتماد ندارند با هدف حفظ شبکه رای آنان در بستر تلگرام و بستر آشوب و اغتشاش هماهنگ با آمریکائیها و صهیونیست‌ها در کشور است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    0 0
    آقای آل داوود هر کاری از دستتون برمیاد برای مسدودسازی یا مستقل سازی پوسته‌ها انجام بدید خدا پشت و پناهتون باشه