مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: با توجه به چارچوب و قوانینی که کمیته امداد تعیین کرده ‌است، اگر وضعیت اقتصادی افراد بهبود یابد، مقرری که آن‌ها دریافت می‌کنند قطع خواهد شد.

افراد تحت پوشش کمیته امداد ازدواج کنند، مقرری‌شان قطع می‌شود
به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوده  با اشاره به شرایط پرداخت و قطع پرداخت مقرری به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره)، اظهار کرد: هنگامی که افراد تحت پوشش کمیته امداد به سطح کفایت برسند، مقرری و کمک معیشت آن‌ها قطع خواهد شد.  
وی ادامه داد: از جمله این شرایط می‌توان به ازدواج این افراد، بهبود شرایط اقتصادی و مهاجرت از یک استان به استانی دیگر اشاره کرد. همچنین یکی دیگر از شرایط قطع مقرری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اشتغال و کسب حداقل حقوق کارگری ناشی از پرداخت وام  کمک اشتغال از سوی کمیته امداد است.
آسوده افزود: به طور کلی اگر با توجه به چارچوب و قوانینی تعیین شده از سوی کمیته امداد وضعیت اقتصادی افراد تحت پوشش بهبود یافته و خودکفا شوند مقرری دریافتی آن‌ها قطع خواهد شد.
وی با اشاره به خدمات دیگر کمیته امداد به خانواده‌های تحت پوشش، تصریح کرد: اگر افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند و مقرری دریافت می‌کنند با یکدیگر ازدواج کنند بخشی از هزینه جهیزیه آن‌ها تأمین خواهد شد.
مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) خراسان رضوی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰۰۰ نفر تحت پوشش ازدواج کرده و کمک جهیزیه دریافت کرده‌اند.
وی در خصوص پرداخت وام اشتغال به افراد تحت پوشش، خاطرنشان کرد: کمیته امداد به منظور اشتغال‌زایی و خودکفایی افراد تحت پوشش این نهاد به آن‌ها وامی تحت عنوان کمک اشتغال پرداخت می‌کند تا از این طریق برای خود شغل ایجاد کرده و درآمد کسب کنند.
آسوده یادآور شد: همچنین در صورتی که یک همسر این زوج‌ها تحت پوشش کمیته امداد نباشد، وام اشتغال دیگری به این فرد نیز داده می‌شود. در واقع این خانواده‌ها می‌توانند دو وام اشتغال دریافت کنند.
وی در خصوص نظارت کمیته امداد بر وضعیت افراد تحت پوشش، عنوان کرد: تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد زیر نظر مددکاران ویژه هستند. مددکاران موظف‌اند به این افراد رسیدگی کنند و از احوال آن‌ها با خبر باشند. با توجه به شرایط خانواده افراد تحت پوشش، مددکاران در مدت زمان‌های مشخص و خاصی به آن‌ها سر می‌زنند و با آن‌ها در  ارتباط هستند.
مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) خراسان رضوی در خصوص خدمات بهداشتی و درمانی کمیته اماداد به افراد تحت پوشش، گفت: افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند از خدمات بیمه درمانی ویژه کمیته امداد بهره‌مند خواهند شد. این افراد پزشک خانواده دارند و هزینه‌های درمان آن‌ها با تعرفه‌های بیمه درمانی انجام می‌شود. همچنین ارتباطاتی با دانشگاه علوم پزشکی در خصوص حوزه‌های بهداشت، درمان و سلامت افراد تحت پوشش وجود دارد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.