رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مقام معظم رهبری و مردم در خنثی کردن فتنه ۸۸ نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند.

مقام معظم رهبری و مردم در خنثی کردن فتنه ۸۸ نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امروز در سخنرانی مراسم پایانی ۹ دی مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم منور رضوی اظهار داشت: در سالگرد حماسه ۹ دی قرار داریم و از حضور همه شما عزیزان، علمای اعلام و بزرگان و نخبگان به ویژه نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد تشکر می‌کنم؛ بحث من در زمینه درس‌ها و عبرت‌های فتنه ۸۸ است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: در سال ۸۸ فتنه بزرگی اتفاق افتاد که اگر تدبیر نمی‌شد می‌توانست انقلاب را از مسیرش خارج و به سقوط بکشاند؛ فتنه ۸۸ تعامل میان داخل و خارج بود و دو جریان داخلی و خارجی دست به دست هم داده بودند تا انقلاب را به سقوط بکشانند؛ دو عامل نقش تعیین کننده‌ای داشت که شامل رهبری معظم انقلاب بود که با صلابت و مدیریت هوشمندانه این مسیر را دنبال و هدایت کردند.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: در لبنان و در محضر آیت الله سیدمحمدحسین فضل الله بودم در آن زمان و ایشان تعبیری داشت که بیانگر رصد حوادث بود؛ ایشان فرمود رهبر انقلاب تا ۲۹ خرداد ابوت و سپس قیادت کردند یعنی مسیر را تا ۲۹ خرداد پدری کردند و پدرانه مسائل را حل و دنبال کردند اما زمانی که احساس کردند فتنه‌گران سر در جای دیگری دارند آنجا قیادت کرده و بعد رهبری و صلابت رهبری را به میدان آورده و غائله را ختم کردند و این روش اولیای الهی است.

وی بیان کرد: رکن دوم اما مردم هستند که اگر احساس خطر ارزش‌ها و دستاوردها را کنند به میدان می‌آیند و مثل آب روی آتش فتنه را خاموش کردند؛ تلازم میان رهبری و مردم یکی از معجزاتی است که هرجا رخ داده به دنبالش معجزه عظیمی شکل گرفته است. پیوند رهبری و مردم عمیق است و توپ و تانک و موشک هم نمی‌تواند این پیوند را از میان ببرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا  بیان کرد: فتنه ۸۸ نه نخستین فتنه بوده و نه آخرین فتنه خواهد بود؛ آنچه انقلاب حضرت موسی(ع) را به انحراف کشاند فتنه سامری بود؛ آنچه انقلاب پیامبر را به انحراف کشاند فتنه داخلی بود. در طول انقلاب هم با فتنه‌های نرم و سخت روبه‌رو بودیم مثل بنی‌صدر و فتنه بیت منتظری؛ غائله ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه ۸۸؛ این نه آخرینش است و نه اولینش بوده است.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: اگر ملتی می‌خواهد این قله‌های رفیع را حفظ کند باید هوشیار باشد و بداند فتنه‌گر ممکن است با ابزار دیگری فتنه را از سر بگیرد؛ نکته دیگر اینکه رابطه جنگ با فتنه چیست؟ جنگ تهاجم خارجی است اما فتنه تعارض داخلی با حاکمیت برای براندازی انقلاب است؛ جنگ ریشه خارجی دارد و فتنه منشاء داخلی.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: اتفاقات شوروی و گرجستان از جنس جنگ نرم است و جرج سوروس؛ پدر جنگ نرم می‌گوید میان ما و آقای بوش مقایسه کنید که او به دو کشور افغانستان و عراق حمله کرد اما ما سه تا چهار کشور را رژیمش را تغییر دادیم و تلفاتی نداشتیم.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: در جنگ نرم روی ذهن و ذائقه مردم کار می‌شود؛ آقای خروشچف در ۱۹۷۰ میلادی؛ به این نتیجه رسید که با آمریکا می‌توان سر یک میز نشست و مذاکره کرد و این همان و سقوط شوروی نیز همان؛ خروشچف گفت می‌توان با آمریکا نشست و مذاکره کرد و پیمان سالت یک را امضا کردند.

وی با تصریح بر این نکته که در پی این اتفاق در شوروی، ذائقه مردم نیز تغییر کرد، افزود: مجلس انقلابی در شرایط حساس می‌تواند توطئه‌ها را خنثی کند اما اگر مجلس، مجلس انقلابی نباشد خودش عامل انحراف می‌شود؛ فتنه نیز مانند جنگ به دو نوع سخت و نرم قابل تقسیم است؛ فتنه سخت اردوکشی و حمله به مراکز اقتصادی و مساجد و مراکز دولتی است؛ اما یک فتنه نرم است که خیلی خطرناک بوده و قابل شناسایی نیست؛ جنگ سخت با سر و صداست و قابل شناسایی، فتنه سخت نیز قابل شناسایی است اما فتنه نرم شناساییش سخت است و خواص باید آن را بشناسند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید براینکه تغییرات در انقلاب سامری از جنس نرم بود، اظهار داشت: یکی از خطرناک‌ترین پیامدهای فتنه این است که مردم را از اوج خداپرستی پائین می‌آورد؛ مشکل شوروی تعداد موشک‌های قاره‌پیما نبود بلکه مشکلش ایستادگی مقابل امپریالیسم آمریکایی‌ها بود اما آمریکایی‌ها یک انقلاب ضدامپریالیستی را سر میز مذاکره آورده و به کاهش چند موشک تقلیل دادند؛ یکی از نقشه‌های استکبار این است که خواسته مردم را از بالا به پائین می‌آورد. گورباچف گفت زمانی سقوط کردیم که صف مک دونالد در مسکو بیش از یک کیلومتر امتداد داشت.

حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: آنچه که بعد از پیامبر اتفاق افتاد، از جنس فتنه نرم بود و پیراهن عثمان و قرآن سر نیزه کردن و خوارج و نهروان از جنس فتنه نرم است و در تاریخ رخ داده و جلوی چشم ماست؛ فتنه نرم مقدمه فتنه سخت است؛ یک سال قبل از انتخابات ۸۸ چه کسانی گفتند ۸ ماه دیگر ممکن است تقلب شود؟ مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات ۸ ماه دیگر است. چه کسانی کمیته صیانت از آراء تشکیل دادند؟ این‌ها فتنه نرم است و باید به فتنه نرم توجه کرد؛ آنچه در مرکز تحقیقات استراتژیک در دوره کارگزاران صورت گرفت عنوان شد یک پروژه بیشتر نداشتیم و آن توسعه سیاسی براساس مدل غرب بود که این فتنه نرم است.

وی ادامه داد:‌ نکته بعدی بده بستان میان فتنه نرم و جنگ است؛ یک رابطه تعاملی در این زمینه وجود دارد میان تهاجم خارجی و فتنه داخلی بده بستان است و با هم ارتباط دارند؛ چرا آمریکا روی فتنه ۸۸ متمرکز شد و ابزار رسانه‌ای‌اش را روی این متمرکز کرد و وزیر خارجه وقت آمریکا و رئیس‌جمهورشان و اروپا و ارتجاع منطقه حمایت کرده و محکوم نکردند؟ اگر جنگ راه بیفتد فتنه داخلی به آن‌ها کمک می‌کند و بالعکس؛ این است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند مسائل فتنه داخلی بود اما ریشه خارجی نیز دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد: داعش را خود آمریکا به وجود آورد؛ داعش ضعیف شده را می‌خواهد اما داعش مقابل آمریکا را نمی‌خواهد؛ این یکی از درس‌ها و عبرت‌هاست و میان فتنه و دشمن خارجی همیشه ارتباط و بده بستان وجود دارد و لازم نیست قرارداد بوده و نوشته باشند؛ یکی از درس‌ها و در عین‌حال عبرت‌ها این است که فتنه چندین لایه دارد.

وی با اشاره به اینکه در زیارت عاشورا این فتنه‌ها چندلایه می‌شوند، تاکید کرد: عده‌ای بنیانگذار اندیشه ظلم و جور هستند و یک عده کارگردان و یک عده هنرپیشه؛ اگر مردم عناصر پشت صحنه را نشناسند و خواص آن‌ها را معرفی نکنند در آینده دوباره به میدان آمده و فتنه جدیدی را تشکیل می‌دهند. جلسه ابطال انتخابات در دفتر چه کسی شکل گرفت؟ آقای زاکانی می‌گوید با فلان آقا تماس گرفتم و گفتم آقای موسوی را کنترل کنید اما وی گفت که جز به ابطال انتخابات راضی نمی‌شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: خواص باید عناصر پشت صحنه را بیان کنند؛ کسانی که طراح فتنه هستند از خود سند باقی نمی‌گذارند و از سوی دیگر برای خود حریم درست کرده و یک لایه مقدس دور آن ایجاد می‌کنند تا دیگران سراغ آن‌ها نروند؛ عناصر پشت صحنه همیشه در کمین هستند.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: در شوروی لنین و استالین جنایت کردند اما پشت صحنه مارکس و انگلس هستند که سندی از خود باقی نگذاشتند و به عنوان فیلسوف برای خود حریم ایجاد کردند؛ در آلمان هیتلر ایجاد می‌کند اما تئوری پرداز هیتلر و موسولینی، ماکیاولی و نیچه هستند که پشت صحنه هستند و می‌گویند حاکم باید برای حفظ قدرت می‌تواند هر کاری را صورت دهد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: جمعیتی که امروز در مشهد و یا ۱۳ آبان کرمانشاه دیدم مانند ۲۲ بهمن است و مردم به فتنه‌گران داخلی حساس شدند؛ این پیوند را خدا دوست دارد؛ تمام فلسفه انبیاء و ولایت‌فقیه این است که مردم به حرکت درآیند و خودشان زمینه را برای ظهور فراهم کنند. یکی از مصیبت‌هایی که گرفتار انقلاب شده توهم اضطرار است؛ عده‌ای می‌گویند نمی‌شود مقابل آمریکا ایستاد و باید کوتاه بیائیم و این خیلی خطرناک است؛ در مجلس ششم نامه به رهبری نوشتند و برای کنار گذاشتن چرخه هسته‌ای نامه زدند اما مقام معظم رهبری پاسخ دادند. چندین بار گفتند وضعیت بن‌بست است و یا در دوران اصلاح طلبان سخن از طرح‌های دوقلو زدند؛ این‌ها فتنه نرم است.

وی خاطرنشان کرد: آقایی در فتنه ۸۸ دستگیر شده و زندان بود، بیرون آمد و توبه کرد اما اکنون می‌گوید «مقاومت مدنی» را توصیه می‌کنیم. این‌ها مقدمه فتنه است؛ میان داخل و خارج تلاقی وجود دارد و هر دو یک چیز را می‌گویند و هر دو می‌خواهند بر رهبری فشار وارد کنند تا عقب‌نشینی صورت بگیرد اما آرزویشان را به گور خواهند برد.

حجت‌الاسلام سعیدی اظهار داشت: یکی از عبرت‌های فتنه ۸۸ این بود که میان خواص «انقلابی و عمارگونه» و خواص «منفعل و ساکت» فاصله بیندازد. در ایام پس از فتنه ۸۸ محضر برخی بزرگان می‌رفتیم و خواستار موضع‌گیری بودیم اما می‌گفتند وارد این جناح‌بندی‌ها نمی‌شویم. آیا این‌ها «جناح‌بندی» است؟ وقتی در جمعیتی محور رهبری است، جریان مقابل دیگر جناح نیست و حق ندارد و باید خواص اینجا بایستند؛ خواص باید در این آزمون اشتباهات گذشته را تکرار نکرده و برای مردم بیان و روشنگری کنند اما تنش خیر

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.