شمار زیادی از مردم عراق، قرار است، عصر امروز در اعتراض مجدد به سفر جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا به کشورشان، در بغداد تظاهرات کنند.

تظاهرات مردم عراق در اعتراض به سفر "ترامپ"

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شماری از فعالان عراقی، شنبه (دیروز ۲۹ دسامبر) با انتشار فراخوانی، خواستار برگزاری تظاهرات در روز یکشنبه (امروز) در میدان «التحریر» بغداد در اعتراض به سفر ناگهانی اخیر «دونالد ترامپ» به عراق شدند.

به نوشته پایگاه خبری «سومرنیوز» این تظاهرات قرار است ساعت ۱۶ به وقت محلی در بغداد برگزار شود.

ترامپ که چهارشنبه پیش در سفری ناگهانی به استان «الانبار» عراق سفر کرد و از پایگاه هوایی «عین الاسد» که محل استقرار نظامیان آمریکایی، بازدید کرد و بدون دیدار با مقامات عراقی، به آمریکا بازگشت. 

این سفر ناگهانی، اعتراض محافل سیاسی و مردم عراق را به همراه داشت و آن را نقض حاکمیت کشور خود می‌شمارند.

ترامپ در این سفر از عادل عبدالمهدی خواسته بود تا به پایگاه عین الاسد آمده و با وی دیدار کند که این درخواست از سوی نخست‌وزیر عراق رد شده بود و بنابراین دو طرف به گفت وگوی تلفنی بسنده کردند.

ترامپ هنگام حضور در پایگاه هوایی عین‌الاسد در استان الانبار گفت که به هیچ عنوان قصد ندارد نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند. 

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این اظهارات بار دیگر تصمیمش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه را مورد تأکید قرار داد و گفت: «وظیفه آمریکا ساختن کشورها نبوده و این کار را باید کشورهای ثروتمند انجام دهند. داعش شکست خورده و خلیفه رفته است و اگر نیاز باشد عملیاتی در سوریه انجام دهیم از پایگاه‌ نظامیان آمریکایی در عراق این عملیات انجام خواهد شد.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.