صدرا یوسفی گفت :با توجه به اینکه مشهد دومین شهر بزرگ کشوراست تلاش کرده‌ایم که از چهره‌های بین المللی در این دوره از جشنواره هنرهای شهری مشهدبهره ببریم.

جشنواره بهار باید سواد بصری مردم مشهد را بالاببرد/ همه هنرها را در جشنواره خانه بهار سهیم کرده ایم

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: نشست جشنواره هنرهای شهری مشهد با همت و حمایت شهرداری مشهد با حضور هادی بختیاری معاون شهرداری و رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری، صدرا یوسفی رئیس خانه هنرمندان و دبیر دومین جشنواره خانه هنر و دکتر محسن مصحفی معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و به منظور بهره گیری از ظرفیت هنرمندان در زیباسازی و ارائه طرح‌های خلاقانه هنر شهری ظهر امروز در محل خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این نشست هادی بختیاری با اشاره به سابقه یک دهه برگزاری جشنواره هنرهای شهری در مشهد که در ایام نوروز  رنگ و بوی متفاوتی به مشهد می‌دهد گفت: تجربه خوبی که در یک دهه گذشته از برگزاری این جشنواره در مشهد داشته‌ایم و حس و حالی که این هنرنمایی‌ها  به شهر می‌دهند  نشان داده که  شهروندان هم  این نو شدگی را همراه با هنرمندان تجربه می‌کنند.

وی افزود:  بر اساس نظر خواهی سالهای قبل از میزان رضایت شهروندان و آثار مثبتی که این طراحی‌ها بر شهروندان داشته در دوره جدید برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره تلاش میکنیم چون معتقدیم  این جشنواره به یک نقطه عطف رو به تعالی نیازمند است و باید امسال از سالهای قبل خیلی پربارتر برگزار شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری اضافه کرد: ما برای این نو شدن به یکسری سیاست‌ها نیازمندیم که ضمن تداوم تجربه‌های گذشته در پی طرحی نو و متکامل ‌تر باشیم ، باید این‌ها را در فرایند کار ببینیم ،دامنه خلاقیت را توسعه بدهیم و تلاش ما این است که امسال بتوانیم آفرینش آثار را در یک محدوده وسیع‌تر انجام بدهیم و قالب‌های جدیدی را در این میان جای دهیم.

بختیاری تصریح کرد: در این راستا  توقع ما از هنرمندان این است که آثارشان را در بهترین و بالاترین سطح ارائه دهند.چون می‌خواهیم که این جشنواره به عنوان برند در کشورمعرفی شود.

این مقام مسوول درشهرداری مشهد ادامه داد: در این سالها و با توجه به نظر سنجی هایی که داشته‌ایم سطح انتظارات مردم هم از طراحی‌ها و هنرمندان بالا رفته که البته خود این کار را کمی سخت می‌کند چون باید یکسری ظرافت‌های خاص رعایت شود و در کنار این که آن ، کارها باید مورد پسند شهروندان باشد وسطح سواد بصری آن‌ها را هم بالا ببرد.

در ادامه جلسه صدرا یوسفی در خصوص برگزاری این دوره از جشنواره خانه بهار گفت: برگزاری این جشنواره در همه این سالها باعث شده است که مشهد به کانون هنرهای شهری بدل شود و این پیشینه نشان میدهدکه   مشهد ظرفیت دارد که کانون هنرهای شهری سراسر کشور باشد.با این نگاه فراخوان در بخش‌های مختلف طراحی شد و جشنواره امسال با سه رویکرد سراج ( مشهد شهر زیارت و معنویت) فردوسی (مشهد شهرخرد) بهارانه ( مشهد شهر نشاط و امید و زندگی ) پذیرای طرح‌های هنرمندان در رشته‌های مختلف هنرهای شهری از جمله دیوار نگاری، آثار موقت شهری، آذین بندی، هنرهای نمایشی، سازه‌های نوری، ویدئو.... خواهد بود.

دبیر دومین جشنواره خانه بهار ادامه داد: بخش‌های جشنواره امسال تقریبا همه حوزه‌های هنری را برای تولید آثار با محوریت شهر پوشش میدهد.بخش هنرهای تجسمی که سه بخش اصلی دارد دیوارنگاره، یادمان‌های موقت و یادمان‌های ثابت.هنرهای چند رسانه مانند ویدئو، نورپردازی و...هنرهای طراحی منظر آذین بندی و...هنرهای نمایشی ازتئاتر از نمایش‌های آئینی و صحنه‌ای و... که در این دوره از جشنواره به صورت جدی به آن‌ها توجه شده است.

یوسفی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی دبیرخانه جشنواره نگاهی جدی دارد و هماهنگی‌های خیلی خوبی هم در سطح ملی و هم درسطح دانشگاهی صورت گرفته که همایش پژوهشی هنر در توسعه شهر را با همکاری دانشگاه‌ها و فضای علمی کشور انجام داده‌ایم.دیگر بخش این دوره ، دومین جشنواره عکس خانه بهار است که این هم اتفاق خیلی خوبی است که تمام ظرفیت‌های شهر با هنر عکاسی ثبت شود، 

وی اظهار داشت : مشهد همه سال میزبان جمعیت کثیری از زائران ایرانی  و خارجی هستیم به همین خاطر رویکردهایی در جشنواره دیده شده که  به این قضیه توجه دارد و تلاش مان بر این است که از چندین چهره بین المللی دعوت کنیم که این خود باعث ارزش افزوده این آثار خواهد شد.

یوسفی درادامه گفت : در حوزه برگزاری جشنواره با توجه به بررسی دوره‌های قبل و همچنین برای ارتقاء سطح کمی و کیفی برگزاری جشنواره ، برای هر بخش یک دبیر تخصصی خواهیم داشت که این دبیر  آثاری که میرسد را به صورت تخصصی بررسی خواهد کرد.

گفتنی است فراخوان دومین دوره جشنواره هنرهای شهری تا 16دی ماه سال جاری تمدید شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.