معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۳۰ درصد غذای کشور از مزرعه تا سفره هدر می‌رود و این به‌معنای هدررفت ۳۰ درصد آبی است که در بخش کشاورزی برای تولید این غذا صرف شده است.

۳۰ درصد غذای کشور از مزرعه تا سفره هدر می‌رود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم امضای تفاهم­‌نامه همکاری مشترک با وزارت نیرو، اصلاح و تغییر رفتار در زمینه مصرف آب و انرژی را که در بخش شهری و روستایی در حال انجام است، معادله‌ای برد- برد بین خانواده‌ها و دولت عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای پروژه‌هایی در زمینه اصلاح الگوی مصرف با تمرکز بر نقش زنان و خانواده در نهایت هزینه‌های خانواده را از حیث مدیریت مصرف، کاهش داده و از سویی منابع طبیعی کشور حفاظت شده و آلودگی کاهش می‌یابد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف در جامعه بسیار ضروری است، نقش زنان و خانواده را در این زمینه تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: مقوله اصلاح الگوی مصرف غذا از جنبه‌های مختلف موردنظر وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، کشاورزی، زنان و اقتصاد خانواده دارای اهمیت است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد غذای کشور از مزرعه تا سفره هدر می‌رود و این به‌معنای هدررفت ۳۰ درصد آبی است که در بخش کشاورزی برای تولید این غذا صرف شده است.

ابتکار، افزایش قیمت‌ها را در اصلاح الگوی مصرف موثر خواند و افزود: رسیدگی و اصلاح این میزان هدررفت غذا و آب در حالی‌که هنوز در جامعه افرادی وجود دارند که از نظر شاخص‌های تغذیه وضعیت مناسبی ندارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر موضوع رعایت عدالت جنسیتی در دسترسی برابر به خدمات، به‌ویژه در زمینه آب و انرژی گفت: اگر در یک مکان منابع آب کافی نباشد یا دسترسی به آن محدود باشد، بانوان بیشترین آسیب‌پذیری را از این ناحیه خواهند داشت.

وی ابراز امیدواری کرد تا با اجرای مفاد این تفاهم‌نامه یک هم‌افزایی در زمینه ایجاد آگاهی میان زنان به‌وجود آمده تا آنها بتوانند اصلاح الگوی مصرف را به عنوان یک رفتار صحیح و اخلاق نیک در خانواده و جامعه ترویج کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.