سخنگوی شورای فنی فدراسیون بوکس گفت: حضور سرمربی خارجی در تیم ملی بوکس می‌تواند بهترین تصمیم برای بوکس ایران باشد.

استکی: بهترین تصمیم استفاده از سرمربی خارجی در تیم ملی بوکس است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، علیرضا استکی در خصوص حواشی دعوت و خط خوردن بوکسورهای باتجربه از تیم ملی بوکس، اظهار داشت: در بوکس هر چقدر بوکسور  باتجربه‌تر و از بدن آماده‌تری برخوردار باشد، موفق‌تر خواهد بود، اما وقتی دم از آینده‌نگری و جوانگرایی می‌زنیم باید پای صحبت‌های خود بایستیم. من در زمان حضور در تیم ملی پای جوانگرایی ایستادم و به هر دلیلی بعد از ۵ ماه اردو و پشت سر گذاشتن یک تورنمنت تدارکاتی نتوانستیم در مسابقات کسب سهمیه در چین موفق باشیم.

وی با تاکید بر نیاز بوکس ایران به مربی خارجی عنوان کرد: به نظر من بهترین تصمیمی که در حال حاضر می‌توانیم در بوکس ایران بگیریم، استفاده از سرمربی مربی خارجی در تیم بزرگسالان است تا شرایط پیشرفت بوکس ایران را فراهم کنیم. حضور مربی خارجی در تیم بزرگسالان باعث خواهد شد از حاشیه‌ها نیز کم شود اما باز هم این موضوع به تصمیم مسئولان فدراسیون بوکس بستگی دارد.

سخنگوی شورای فنی فدراسیون بوکس در خصوص بحث انتخاب مدیر تیم‌های ملی بوکس گفت: باید شخصی را برای این پست انتخاب کنیم که برای تیم ملی حاشیه ایجاد نکند. از طرفی مدیر تیم‌های ملی باید بی‌طرف باشد و جرات مطرح کردن اشکالات و شهامت دیدن نقاط مثبت را داشته باشد. مدیر تیم‌های ملی باید رابط مسئولان فدراسیون با کادرفنی تیم ملی نیز باشد.

وی در پاسخ به این سوال که رئیس فدراسیون بوکس می‌تواند مدیر تیم‌های ملی باشد، گفت: در این خصوص خود ثوری باید توضیح بدهد و نیازی نیست که من حرفی بزنم. ثوری بهتر از هر کسی می تواند در این خصوص با صراحت صحبت کند و حتما در حال حاضر نیز توانایی انجام مدیریت تیم‌های ملی را دارد که این پست را برعهده گرفتند.

سرمربی سابق تیم ملی بوکس در خصوص شانس موفقیت تیم ملی بوکس برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ خاطرنشان کرد: هنوز برنامه‌ای در خصوص مسابقات کسب سهمیه المپیک و مراحل آن از طرف فدراسیون بوکس اعلام نشده است تا بتوانم اظهار نظر کنم، اما این را می‌دانم در مسابقات قهرمانی آسیا کار سختی در پیش داریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.