به دنبال افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار ، مسئولان استانی ادعا دارند با انجام اقدامات گوناگون بازار را تنظیم و قیمت ها را تعادل خواهند بخشید.

افزایش قیمت مرغ منحصر به استان خراسان رضوی نیست/ عرضه "مرغ ارزان" در هفت نقطه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، طی هفته های اخیر افزایش قیمت گوشت مرغ باعث شده است تا این کالا نیز در حال حذف شدن از سبد غذایی خانواده ها باشد، از طرفی مسئولان نیز ادعا دارند که با توزیع مرغ ارزان قیمت و اجرای دستورالعمل های مختلف توانسته اند قیمت این کالا را نسبت به میانگین قیمت کشوری پایین تر نگه دارند.

*** موضوع افزایش  قیمت مرغ یک مسئله کشوری است

علی رسولیان مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: موضوع افزایش قیمت مرغ یک مسئله کشوری است و منحصر به استان خراسان رضوی نیست؛  تمام سعی ما براین است که قیمت این کالا را در بازار استان خراسان رضوی کنترل کنیم به طوری که در حال حاضر اختلاف قیمت گوشت مرغ در استان با میانگین کشوری در حدود ۲ هزار تومان است.

رسولیان تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان هفت نقطه در شهر مقدس مشهد را مشخص کرده است و مرغ گرم با قیمت هر کیلو  ۱۰۸۰۰تومان روزانه در این هفت نقطه از طریق شبکه های توزیع در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد از طرفی روزانه بالغ بر ۷۰ تن مرغ منجمد نیز با قیمت هرکیلو ۸۹۰۰تومان در سطح استان در حال توزیع است.

اعمال محدودیت در خروج مرغ از استان

رسولیان ادامه داد: روزانه به طور میانگین ۴۰۰تن مرغ در سطح استان کشتار می شود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل تغییری نداشته است؛ اما موضوعی که باعث شده است قیمت مرغ در استان افزایش پیدا کند، افزایش تقاضا نسبت به عرضه و همچنین افزایش خروج غیر قانونی گوشت مرغ از استان است که هفته گذشته مصوبه ای جهت اعمال محدودیت در خروج مرغ از استان به تصویب رسید که بر مبنای این مصوبه خروج مرغ از استان در هر ماه نباید از مقدار مشابه در سال قبل بیشتر باشد و از روز یکشنبه هفته جاری مورخ ۹ دی ماه نیز جهت اجرا به فرمانداران و بخشداران سراسر استان ابلاغ شده است .

"مرغ ارزان" در هفت نقطه شهر مشهد عرضه می‌شود

محمد یاحقی مدیر طیور جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی نیز گفت: در افزایش قیمت گوشت مرغ تنها سازمان جهاد کشاورزی مقصر نمی باشد، از طرفی در حال حاضر متوسط قیمت مرغ در استان خراسان رضوی نسبت به سایر استان ها کمتر است.

یاحقی در ادامه به قدس آنلاین افزود: به منظور تنظیم بازار و تعدیل قیمت ها ، در هفت شعبه در سطح شهر مشهد که آدرس های آنها به ترتیب،  شعبه ۱بلوار پیروزی -میدان سلمان، شعبه ۲بلوار شهید هاشمی نژاد – بین هاشمی نژاد ۲۴ و۲۶، شعبه ۳خیابان خیام ۱۰بعد از تالار خیام ، شعبه ۴ بلوار حر بین حر ۴و۶، شعبه ۵ بلوار وحدت نبش وحدت ۲۱، شعبه ۶ ابتدای بلوار هنرستان -میدان تره بار شهرداری و شعبه ۷ بلوار دوم طبرسی -نبش خیابان طبرسی ۳۷ است، مرغ گَرم از قرار هرکیلو ۱۰۸۰۰ از طریق شبکه های توزیع در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و در هر  زمانی از ساعت اداری مصرف کنندگان به این شعبه ها مراجعه کنند می توانند گوشت مرغ خود را با این قیمت خریداری کنند.

وی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که از اواسط هفته جاری سیر نزولی قیمت مرغ در بازار آغاز شود و به قیمت هر کیلو زیر یازده هزار تومان کاهش پیدا کند؛ انتظار این است که  بر خرده فروشی های سطح شهر نیز بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نظارت داشته باشند تا بنا به درصد مجاز، بر قیمت خرید خود بیفزایند.

یاحقی ادامه داد: اگر قیمت مرغ دوباره خواسته باشد افزایش داشته باشد، سعی خواهیم کرد تعداد این شعب را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.