البرز- معصومه ابتکار از نهایی شدن قانون حمایت از حقوق کودکان ونوجوانان خبرداد و گفت: امیدوارم این قانون به زودی ابلاغ شود.

ابتکار: قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در حال نهایی‌شدن است

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز دوشنبه در حاشیه سفر به استان البرز و در حاشیه بازدید از اورژانس اجتماعی البرز و شیرخوارگاه امام علی (ع)   کرج در جمع خبرنگاران خواستار نقش آفرینی بیشتر خیریه ها و سمن ها در نگهداری از کودکان شد و اظهار کرد: برون سپاری این فعالیت‌هادر چارچوب قانون ضروری است و در البرز با توجه به سرمایه اجتماعی خوبی که وجود دارد این مهم می تواند انجام شود.

وی بحث کودک آزاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: در فرهنگ و دین ما رعایت حقوق کودکان اهمیت زیادی دارد لذا در جهت صیانت بیشتر قانونی تحت عنوان قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان داریم که در مرحله نهایی شدن است.

ابتکار تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده را مورد اشاره قرار داد و گفت: این سند از سال گذشته تدوین شده و برای ۳۱ استان چارجوب آن تعریف شده است.

معاون رییس جمهوربا بیان اینکه این سند در سال ۹۸ اجرایی می شود اضافه کرد: در اکثر استان‌ها این سند تدوین شده تا براساس آن آسیب‌ها و شکاف‌هایی که در ارائه خدمات به زنان و خانواده وجود دارد با اجرای آن کاهش پیدا می کند.

ابتکارعدم سنخیت قوانین با هم را مورد انتقاد قرار داد و گفت:: اگر سن ۱۳ سال برای ازدواج خوب است پس قوانین دیگر هم بر همین اساس تدوین شودتا بچه‌های ۱۳ ساله هم  بتوانند رای دهند، گواهینامه دریافت کنند و در صورت لزوم درخواست طلاق دهند.

وی اضافه کرد:  اگر ۱۳ سال سن بلوغ و تشخیص است پس همه قوانین را بر روی این سن آورده شود این در حالی است که قوانین با هم سنخیت ندارد و گاها برای مردم مشکلات زیادی به وجود می‌آورد.

معاون رییس جمهور در امور زنان وخانواده  به مصوبه دولت برای اعطای شناسنامه به کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی اشاره کردو گفت: این این مورد دولت مصوبه خوبی داشته تا در این شرایط زنانی که همسر خارجی دارند امکان تقاضای تابعیت قبل  از ۱۸ سالگی را داشته باشند که البته این مصوبه نیازمند تصویب در مجلس است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه البرز سرمایه‌های اجتماعی خوبی داردو امیدواریم شاهد افزایش فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در آن باشیم گفت:از مرکز مداخله سطح یک کرج بازدیدی داشتیم ومعتقدم اورژانس اجتماعی مهم‌ترین مرحله مداخله در آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.