در حالی که بیشتر کشورهای جهان آخرین لحظات سال ۲۰۱۸ را سپری می‌کنند، برخی کشورها مانند ساموآ و کریباتی آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی را جشن گرفتند.

آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی در شماری از کشورهای جهان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در حالی که بیشتر کشورهای جهان آخرین لحظات سال ۲۰۱۸ را سپری می کنند، برخی کشورها مانند ساموآ و کریباتی، آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی را جشن گرفتند.

نیوزیلند و استرالیا نیز به زودی و زودتر از کشورهای دیگر وارد سال ۲۰۱۹ خواهند شد.

سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا اعلام کرده است خلیج سیدنی امسال شاهد بزرگترین برنامه آتش بازی خواهد بود. قرار است آتش بازی بی سابقه ای به مدت ۱۲ دقیقه آسمان این شهر را در برابر یک میلیون و نیم بیننده روشن کند.

«کلاور مور» شهردار سیدنی گفت: من اطمینان دارم از منظره خلیج به شکلی بی سابقه لذت خواهیم برد.

اما در هنگ کنگ انتظار می رود حدود ۳۰۰ هزار نفر به بندر ویکتوریا بروند تا از نزدیک شاهد آتش بازی هایی باشند که ۱۰ دقیقه به طول خواهد انجامید.

در مسکو نیز اداره امنیت و مبارزه با فساد اعلام کرد میدان سرخ در پایتخت، در شب سال نوی میلادی برای آنهایی که تمایل دارند به استقبال سال جدید بروند، باز است.

در خیابان شانزه لیزه پاریس نیز مراسم جشنی همراه با اقدامات شدید امنیتی برگزار خواهد شد. انتظار می رود از یک سو گردشگران و فرانسوی هایی که سال نو را جشن می گیرند و از سوی دیگر، معترضان جلیقه زرد که گفته اند به دنبال جشنی به دور از خشونت هستند، در قلب پاریس حضور پیدا کنند.

اما انگلیس در حالی سال جدید را جشن می گیرد که رابطه اش با اروپا به یک مسأله مبدل شده و برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) سبب شکاف زیادی میان شهروندان این کشور شده است. با این وجود، قرار است در مرکز لندن علاوه بر برگزاری مراسم آتش بازی، هنرمندان و نوازندگانی از قاره اروپا در جشن سال نوی میلادی شرکت داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.