سفیر آمریکا در اوکراین، رفع تحریم‌ روسیه را به بازگرداندن حاکمیت شبه جزیره «کریمه» به اوکراین و آزادی ملوانان اوکراینی منوط دانست.

سفیر آمریکا: تحریم‌ روسیه تا بازگشت کریمه به اوکراین ادامه خواهد یافت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سفیر آمریکا در اوکراین از عدم لغو تحریم‌ها علیه روسیه، تا خروج نیروهای این کشور از شبه جزیره «کریمه» ، قطع درگیری‌ها در «دنباس» و آزادی ملوانان دستگیر شده اوکراینی خبر داد.

 به نوشته وبگاه «اینفو-۲۴» «ماری یوانوویچ» سفیر آمریکا در اوکراین دوشنبه شب شروط واشنگتن برای رفع تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد و خروج نظامیان روس از آنچه قلمروی اوکراین خواند، خواستار شد.

 یوانوویچ در این ارتباط گفت: «تا زمانی که روسیه [حاکمیت] شبه جزیره کریمه را به اوکراین بازنگرداند، تحریم‌ها به قوت خود پابرجا خواهد بود».

 این دیپلمات آمریکایی در ادامه مدعی شد که مواضع واشنگتن در قبال روسیه اصولی است.


سفیر آمریکا در اوکراین

وی ادامه داد: «از روسیه می‌خواهیم به توافقنامه‌های مینسک پایبند باشد. روسیه باید ۲۴ بازداشت شده اوکراینی (۲۴ ملوان سه ناوچه توقیف شده ) و دیگر دستگیرشدگان غیرقانونی را به این کشور بازگرداند. ما به طور رسمی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه را یادآوری می‌کنیم و بنابراین، کرملین شش ماه آزمون سنگین خواهد داشت».

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه روز شنبه درخواست برلین و پاریس برای آزاد کردن ملوانان اوکراینی بازداشت شده در کریمه را «غیر قابل قبول» خواند و آن را رد کرد.

این در حالی است که رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه نیز روز گذشته در سخنانی از تاثیرپذیری اروپا از آمریکا انتقاد کرد.

 «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با ذکر این‌که کشورهای اروپایی در سیاست خارجی حتی اگر علیه منافعشان باشد نیز پیرو آمریکا هستند، افزود روسیه مایل به مشاهده مواضع مستقل‌تری از سوی این کشورها در سیاست خارجی است.

اتحادیه اروپا هفته گذشته در اقدامی همسو با آمریکا به طور رسمی با ادامه تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه موافقت کرد. شورای اتحادیه اروپا متشکل از ۲۸ کشور اعلام کرد که تصمیم خود را در مورد گسترش تحریم‌ها بر روسیه به اتفاق آرا به تصویب رسانده است. وزارت خزانه داری آمریکا نیز ۱۱ روز قبل با متهم کردن ۱۸ فرد و چهار شرکت روس به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ ، آن‌ها را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

مقام‌های آمریکایی مدعی‌اند که دولت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ با انجام حملات سایبری و هجمه‌های تبلیغاتی قصد داشته به نفع «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  وارد عمل شود. روسیه همواره این اتهام‌ها را رد کرده است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.