خوزستان- غلامرضا شریعتی ضمن عذرخواهی از مردم، از رفع کمبود آب شرب در مرکز و شرق اهواز با بهره‌برداری از کانال سلمان خبر داد.

استاندار خوزستان: کمبود آب اهواز تا هفته آینده رفع می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان،  غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، در بازدید از طرح کانال سلمان گفت: حدود یک ماه است که آب شرب اهواز در مرکز و شرق اهواز با مشکلاتی مواجه است و دلیل آن هم این است که مسیر آب غدیر را قطع کردیم.

استاندار خوزستان افزود: کانال پای پل که آب را به تأسیسات «ام الدبس» می‌رساند مشکل جدی داشته و در طول سال‌های اخیر تخریب شده بود و ۷۰ میلیارد تومان هزینه تعمیر داشت و برای تعمیر آن تصمیم گرفتیم این کانال را در زمستان امسال ترمیم کنیم تا تابستان سال آینده مشکلات کمتری در تأمین آب شرب داشته باشیم.

شریعتی تصریح کرد: طبق برنامه، این عملیات تا اسفند ماه تکمیل خواهد شد؛ همچنین یک طرح ضربتی شروع کردیم و تلاش کردیم تأسیسات و ایستگاه پمپاژهای جدیدی را احداث کنیم و همچنین در نظر داریم از کانال سلمان به عنوان یک پدافند غیرعامل برای تأمین پایدار آب استفاده کنیم تا اگر بعدها در آب غدیر با مشکل مواجه شویم کانال سلمان این کمبود را پوشش دهد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: کار با جدیت در حال انجام است و امیدواریم تا یک هفته آینده به پایان برسد و بتوانیم آب را به شبکه اهواز پمپاژ کنیم تا مشکلات اخیر در مرکز و شرق اهواز رفع شود.

شریعتی بیان کرد: ضمن اینکه بابت این مشکلات از مردم عذرخواهی می‌کنم ولی این کار برای حل طولانی مدت مشکل و تأمین آب در تابستان انجام شد و انشاالله  کمبود آب در مرکز و شرق اهواز تا هفته آینده با اجرای کانال سلمان جبران خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.