خراسان شمالی- آغاز عملیات اجرایی طرح چهارخطه شدن مسیر بجنورد- جنگل گلستان از مصوبات موسوم به طرح مهرماندگار دولت دهم، از سال ۸۹ بود که متاسفانه این پروژه نیز همانند بسیاری از پروژه ها با همچنان با کمبود اعتبار مواجه است.

اتمام پروژه چهارخطه شدن محور بجنورد به جنگل گلستان نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش قدس آنلاین، راهها و بزرگراهها در یک کشور به منزله شاهرگ های حیاتی آن کشور هستند، وجود راهها باعث پویایی و تحرک هر منطقه شده و این تحرک به نوبه خود باعث توسعه و بهبوداقتصادی می شود.

راه سالم نیز از نعمت های مهمی است که در تأمین امنیت مسافران و رانندگان تأثیر بسزایی دارد و یکی از عوامل مهم در کنترل مرگ و میر و تصادف در جاده‌ها محسوب می‌شود.

موقعیت مهم مواصلاتی استان خراسان‌ شمالی سبب شده  تا حجم بالایی از خودروهای عمومی و باری در منطقه بجنورد به جنگل گلستان تردد کنند ولی این جاده از لحاظ زیرساختی برای این همه تردد نامناسب است و این محور به علت کم‌عرض و دوطرفه بودن یکی از پرحادثه‌ترین جاده‌های کشور به شمار می‌رود و هرساله شاهد سوانح جاده ای فراوان منجر به فوت در این مسیر هستیم .

آغاز عملیات اجرایی طرح چهارخطه شدن مسیر بجنورد- جنگل گلستان از مصوبات موسوم به طرح مهرماندگار دولت دهم، از سال ۸۹ بود که متاسفانه این پروژه نیز همانند بسیاری از پروژه ها با همچنان با کمبود اعتبار مواجه است.

علیرضا حسین زاده رییس پلیس راه استان خراسان شمالی پیش از این با ارائه آمار تلفات تصادفات محور بجنورد به جنگل گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۳۸ درصد فوت شدگان تصادفات محورهای خراسان‌شمالی در محور موسوم به جاده مرگ رخ داده است به طوری که ۵۲ نفر در این محور در سال جاری جان خود را از دست داده‌اند.

رضا رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در حاشیه بازدید از محور بجنورد به جنگل گلستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، از پیش بینی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این محور در لایحه بودجه سال ۹۸ خبر داد.

وی اظهار داشت: برای اتمام پروژه چهاربانده کردن محور بجنورد به جنگل گلستان ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است و باید طی سنوات مختلف محقق شود که امیدواریم این کار با سرعت بیشتری انجام شود.

رجب زاده افزود: پروژه محور بجنورد به جنگل استان یکی از موضوعات مهم رسانه ها و از موارد مورد پیگیر نمایندگان مجلس است که طول این محور ۱۴۳ کیلومتر بوده که ۶۰ کیلومتر آن به افتتاح رسیده، ۷کیلومتر هم اخیرا افتتاح شده و مابقی نیز در مقاطعی دیگر انجام خواهد شد.

علیرضا مصطفی زاده، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این بازدید ضمن تشکر از حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان از محور بجنورد به جنگل گلستان به عنوان اصلی ترین و مهمترین محور در استان خراسان شمالی یاد کرد و گفت: با تزریق منابع اعتباری بیشتر بتوانیم ادامه این محور را تکمیل کنیم و مردم از نعمت یک راه مناسب برخوردار شوند و شاهد کاهش تلفات جاده ای در این محور باشیم .

خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در خصوص بازدید از راه های استان گفت: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات در محوربجنورد- جنگل گلستان به صورت رخ به رخ صورت گرفته، هدف ما ابتدا چهارخطه کردن محور بجنورد به جنگل گلستان است و بعد از اتمام این محور به دنبال افزایش ایمنی در این محور نیز خواهیم بود .

وی به طول این محور را ۱۴۳ کیلومتر عنوان کرد و افزود:  از این مقدار ۷۱ کیلومتر به صورت مقطعی زیربار ترافیک رفته است و هدف از این بازدید به منظور سرعت بخشیدن به تکمیل ۷۲ کیلومتر باقیمانده از این محور در استان خراسان شمالی است.

خادمی اظهار داشت: چهارخطه کردن این مسیر، بر اساس برنامه ریزی ها تا سه سال آتی به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته، ۸۰ درصد از اعتبارات این مسیر در حوزه خراسان شمالی هزینه شده است تصریح کرد: در سه سال گذشته ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال برای محور مزبور که شامل چند استان است اختصاص یافته که بیش از یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و از این رقم، ۸۰ درصد در خراسان شمال هزینه شده است.

خادمی خاطرنشان کرد: برای بهره برداری از این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۸۰ میلیارد تومان آن بدهی به پیمانکاران است.

وی همچنین از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خواست تا از اعتبارات استانی و متوازن استان نیز برای نصب تابلو و علایم و تملک اراضی حاشیه این محور کمک کند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.