معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق استعلامی که از ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی داشتیم، هیات های ورزشی استان‌ها و شهرستان‌ها شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند.

هیات‌های ورزشی از قانون بازنشستگان معاف شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، محمدرضا داورزنی در خصوص وضعیت هیات‌های استانی و شهرستانی گفت: بعد از استعلاماتی که از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور داشتیم و اختلاف نظری که راجع به‌مشمول شدن هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی در خصوص قانون بازنشستگان بود، نامه‌ای به‌رئیس جمهور و رئیس مجلس ارسال کردیم که با توجه به‌این اختلاف نظرها و وجود یک هزار و ۴۰۰ هیات در مراکز استان‌ها و حدود ۱۴ هزار هیات شهرستانی و بلاتکلیفی آنها در خصوص پاسخگویی به‌دستگاه نظارتی، تکلیف روشن شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: خوشبختانه چند روز پیش جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور پاسخ استعلام را ارائه و اعلام کرد، هیات‌های استانی با توجه به‌ماهیتی که دارند شامل قانون بازنشستگی نمی‌شوند و افراد بازنشسته می‌توانند کماکان در مسؤولیت‌های هیات‌های ورزشی استان‌ها و شهرستان‌ها به‌فعالیت خود ادامه دهند و ورزش کشور از ظرفیت این افراد استفاده کند.

وی ادامه داد: همچنین طبق آخرین صحبتی که با مجلس شورای اسلامی داشتیم، آن دوستان هم اعلام کردند که این قانون شامل هیات‌های ورزشی استان‌ها و شهرستان‌ها نمی‌شود.

داورزنی اضافه کرد: این کار تا اندازه زیادی هیات‌های ورزشی را از بلاتکلیفی خارج می‌کند و ما هم سعی می‌کنیم طی چند روز آینده وضعیت هیات‌های شهرستانی و استانی را به‌آنها ابلاغ کنیم تا از نظر پاسخگویی به‌دستگاه‌های نظارتی مشکلی نداشته باشند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: هیچ کدام از روسای هیات‌های استانی پست سازمانی ندارند و اگر این قانون اعمال می‌شد این امکان نیز وجود نداشت که افراد جدید با پست‌های جدید جای آنها را بگیرند، چون بار مالی چهار تا پنج برابری برای ورزش ایجاد می‌کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.