خوزستان_ حسن جرفی گفت: دانشگاه فرهنگیان از سازمان‌ها مهم هر جامعه و تربیت کننده معلمان است و باید سرمایه گذاری مناسب برای آن داشت.

 دانشگاه فرهنگیان نقطه ثقل سایر دانشگاه‌ها است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ در آیین نکوداشت یکصدمین سال تأسیس تربیت معلم در ایران که با حضور جمعی از مقامات و مسئولین کشوری ، استانی ، پیشکسوتـان و نخبگـان تربیت معلـم امروز ۱۲ دی در تالار امید دانشگاه فرهنگیان خوزستان بـرگزار  شد، «حسن جرفی»، سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان با تبریک هشتاد و سومین سال تاسیس تربیت معلم در استان خوزستان، دانشگاه های تربیت معلم را نقطه ثقل سایر دانشگاه ها خواند و عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان از سازمانهای مهم هر جامعه و تربیت کننده معلم است و این امر جز با سرمایه‌گذاری در این دانشگاهها میسر نمی شود.

جذب ۴۰ هزار دانشجو معلم 

جرفی نقط عطف دانشگاه فرهنگیان را جذب ۴۱هزار دانشجو معلم دانسته و اظهار کرد: در اهمیت این دانشگاه همان بس که مقام معظم رهبری فرمود؛ باید این دانشگاه را جدی گرفت و به آرایش درونی آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه تاسیس و بازسازی مراکز تربیت معلم باید بین خیران تعریف شود چراکه تربیت معلمان اهمیت فراوانی دارد، مطرح کرد: لازم است در تحولهای بنیادین  پرورش معلم هدفی جدی باشد و این مهم با هماهنگی همه ارگانها میسر است.

جرفی این نکوداشت را فرصتی مناسب برای شناسایی چالشهای موجود در تربیت معلم دانست و گفت: ۵کمیته برای برطرف کردن چالشها در بخشهای تخصصی دانشگاه تربیت معلم فعالیت می کنند که شامل کمیته پژوهش و فناوری، کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی، کمیته فرهنگی، علمی و اجرایی است.

وی از وجود ۶ پردیس دانشگاهی در اهواز خبر داد و افزود:  ۶ هزار دانشجو در این پردیسها آموزش می بینند.

سرپرست امور پردیسهای فرهنگیان استان خوزستان تاکید کرد: مهمترین پیامد نکوداشت سالگرد تربیت معلم ایجاد زبان مشترک برای بیان تفکرات مختلف است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه اهواز عنوان کرد: ما نتوانسته ایم مفاهیم ارزشمند دینی را به یک رفتار عمومی تبدیل کنیم، بنابراین به جایی می رسیم که احتکار دارو انجام می شود و فرد حاضر است حتی جان کسی را به خاطر پول به خطر بیاندازد.

حقوق معلمان از کارگران شرکت نفت کمتر است 

حجت الاسلام حسن زاده خلا امروز جامعه را کوتاهی تربیت معلم در تراز جامعه خواند و ادامه داد: آموزش و پرورش خدمات گسترده ای به کشور داشته که در راس آن شهید باهنر مفتح بودند، در خوزستان نیز دانش آموزان در پیروزی انقلاب با اعتراض و تعطیل کردن مدارس اولین نقشها را داشته اند.

حسن زاده با اشاره به اینکه خوزستان رتبه دوم در نوسازی مدارس را دارد، اذعان کرد: با این وجود کارگر شرکت نفت حقوق بیشتری از یک معلم دارد، چرا همین امکانات برای معلم وجود ندارد؟ و دانش آموز در منطقه ای باید ۱۵ کیلومتر طی کند آنهم از کنار چاههای نفت تا به مدرسه برسد؟

وی با تاکید این مهم که خوزستان باید شرایط بهتری از لحاظ آموزشی داشته باشد، اضافه کرد: باید انگیزه ها را برای معلمان بیشتر کرد و زشت است که معلم درپی شغل دوم باشد، اگر در کشور دانشگاه فرهنگیان مهمتر از دانشگاه شریف شد میتوانیم امیدوار به پیشرفت باشیم؛ باید بدانیم روح و روان جامعه در دست معلمان است و تلخ است دانش آموزانی را در اثر کمبود امکانات در مدارس از دست دهیم.

دانشگاه فرهنگیان پاکترین دانشگاه کشوراست

در ادامه مراسم علی باقر طاهری نیا، معاونت پژوهش وفناوری دانشگاه فرهنگیان  نگاه حسابگرانه را آسیب جدی به پژوهش دانست و اظهار کرد: پیش از این برای طرح پژوهشی  مالیات وضع شد و این نگاه به بن بست پژوهشی انجامید.

طاهری نیا یکی از خطای استراتژیک کشور را پرداخت مالیات فرهنگیان و پژوهشگران پیش از هر ارگانی دانسته و چالش دوم در حوزه پژوهش را وجود سازمان پژوهش سر خود نام برد و عنوان کرد: وجود این پژوهش گاه ها سرخود در ارگانها یعنی تعطیلی دانشگاه ها، چراکه با حداقل ها کار خو را پیش می برند.

وی رقابت در بعد کمی را باعث به وجود آمدن مدرک گرایی، جعل پایان نامه و مدارک جعلی کارشناسی و کارشناسی ارشد  و مخدوش شدن اخلاق حرفه ای دانست و گفت: هیچ پیشینه ای وجود ندارد که مدرکی جعلی در دانشگاه فرهنگیان هم بوده و همین موضوع نشان می دهد این دانشگاه  از پاک ترین مراکز آموزشی کشور است.

انتهای پیام/  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.