کاخ سفید بر این باور است که طرح ارائه‌شده از سوی دموکرات‌ها کمکی به بازگشایی مجدد دولت آمریکا نخواهد کرد.

 کاخ سفید: طرح دموکرات‌ها کمکی به بازگشایی دولت نخواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی گفت: طرح دموکرات‌های مجلس نمایندگان برای بازگشایی دولت موجب پایان یافتن تعطیلی 11روزه دولت نخواهد شد.

وی افزود: ترامپ یک پیشنهاد جدی و با حسن نیت به دموکرات‌ها ارائه کرد تا دولت مجدداً باز شود و بحران در مرز ما حل‌وفصل گردد و از همه آمریکایی‌ها محافظت شود.

سندرز اظهار داشت: ولی ما چیزی از سوی دموکرات‌ها نشنیدیم، آنها تاکنون حاضر به مصالحه نشده‌اند. نانسی پلوسی نامزد اصلی ریاست مجلس نمایندگان طرحی را ارائه کرده است که نمی‌تواند کمکی به بازگشایی دولت بکند چرا که این طرح قادر به تضمین امنیت مرزها نیست و نیازهای سایر کشورها را بر نیازهای شهروندان ما ترجیح می‌دهد.

سندرز افزود: طرح پلوسی کمکی به حل اوضاع کنونی نخواهد کرد چرا که منابع مالی مورد نیاز وزارت امنیت داخلی را تأمین نمی‌کند یا خانواده‌های آمریکایی را از شر قاچاق انسان، مواد مخدر و جرم و جنایت در امان نگه نمی‌دارد.

نمایندگان دموکرات آمریکا طی هفته جاری قانونی را معرفی کردند که منابع مالی لازم برای وزارت امنیت داخلی تا 8 فوریه را تأمین خواهد کرد، از جمله بسته 1.3 میلیارد دلاری برای تقویت امنیت مرزها.

طرح دموکرات‌ها به‌خلاف درخواست 5 میلیارد دلاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ساخت دیوار در مرز مکزیک است. این طرح در حالی ارائه می‌شود که ترامپ بار دیگر تأکید کرده است که هیچ راهی جز تعطیلی دولت آمریکا وجود ندارد و او حاضر نیست دست از درخواست 5 میلیارد دلاری خود بردارد.

این در شرایطی است که دونالد ترامپ رهبران ارشد کنگره را به کاخ سفید دعوت کرده تا درباره امنیت مرزی و تعطیلی دولت مذاکره و گفتگو کنند.

ترامپ قرار است امروز چهارشنبه در کاخ سفید میزبان رهبران ارشد کنگره از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه باشد تا شاید بحران تعطیلی دولت آمریکا پایان یابد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.