مازندران- سید محسن موسوی تاکامی خواستار سوق دادن هزینه های سدسازی به سمت پروژه های آبخیزداری شد.

هزینه‌های سدسازی را خرج آبخیزداری کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی مازندران، سید محسن موسوی تاکامی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، در نشست «هم اندیشی اعضای کمیته علمی و شورای هماهنگی شبکه تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی» با تاکید براینکه سیاست های متناقض در رابطه با منابع طبیعی باید اصلاح شود، اظهار کرد: تقویت سفره آب های زیرزمینی یکی از راهکارهایی است که می تواند جایگزین بعضی از طرح ها مانند سد سازی باشد تا به جنگل آسیب نرسد و باعث تخریب منابع طبیعی نشود.

وی اضافه کرد: بجای اینکه همیشه مصرف کننده و توزیع کننده باشیم، باید سعی کنیم از تولید آب حرف بزنیم و در این راستا بحث پروژه های آبخیزداری را جدی بگیریم چرا که چاره بسیاری از مشکلات در این حوزه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری بر اجرای پروژه های آبخیزداری و تقویت سفره آب های زیرزمینی تاکید کرد و گفت: حافظان واقعی و اصلی این مواهب خدادادی، مردم هستند و ما بدون یاری طبیعت دوستان نمی توانیم به درستی حافظ عرصه های منابع طبیعی باشیم.

موسوی تاکامی خاطرنشان کرد: انجمن ها و تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی، قوت قلبی برای ما در جلسات و کارگروه ها هستند.

سدسازی با طرح تنفس جنگل همخوانی ندارد

در این نشست، نصرت الله صفائیان عضو کمیته علمی و شورای هماهنگی شبکه تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی با اشاره به اینکه تغییر اقلیم، کاهش آب، تخریب جنگل و مرتع، فجایعی را به دنبال دارد، متذکر شد: آلوده شدن آب های زیرزمینی نیز تبعات و آسیب هایی دارد که باید به آن توجه و دنبال راهکار باشیم.

وی افزود: متاسفانه به پایه اقتصادی بیشتر توجه می کنیم و به پایه های اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی توجه کمتری داریم و اگر توجهی باشد بیشتر بر روی کاغذ است.

صفائیان اضافه کرد: نمی توانیم بگوییم موافق طرح تنفس جنگل هستیم ولی از طرفی دیگر برای سدسازی درعرصه های منابع طبیعی مجوز صادر کنیم.

وی یادآور شد: مازندران قوی ترین شبکه محیط زیستی و منابع طبیعی کشور را دارد و حفاظت بدون همراهی مردم فایده ای نخواهد داشت.

در ادامه اعضای کمیته علمی و شورای هماهنگی شبکه تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی مازندران ضمن ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های کارشناسی خود در خصوص موارد و اتفاقات زیست محیطی و منابع طبیعی استان و کشور، چالش های قانونی و فرا قانونی در مسیر منابع طبیعی (جنگل ها و مراتع و حوزه های آبخیزداری) را تشریح و انتظارات و مطالبات افکار عمومی و اعضای شبکه تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی را مطرح کردند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.