خراسان شمالی- حبیب یزدان پناه از اختصاص فضاهایی ویژه در مشهد به منظور معرفی و ارائه صنایع دستی استان خبر داد.

توافق با آستان قدس برای توسعه گردشگری در خراسان شمالی

حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین،با اشاره به دیدار با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، گفت: در این دیدار توافقاتی مبنی بر توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی استان با همکاری آستان قدس انجام گرفت.

وی با بیان اینکه طی هفته آینده آستان قدس نسبت به جانمایی سه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در خراسان شمالی اقدام می کند، اظهار کرد: در یکی از این مکان ها، کمپ اقامتی ارزان قیمت با سرمایه گذاری آستان قدس احداث می شود.

یزدان پناه با بیان اینکه خراسان شمالی در مسیر تردد میلیون ها زائر و مسافر قرار دارد که پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر و رونق اقتصاد است، افزود: ایجاد این مجتمع های خدماتی و رفاهی، تسهیل در امر سفر و ارائه خدمات شایسته می تواند به افزایش ماندگاری مسافران در استان و خدمت رسانی بهتر به زائران امام رضا علیه السلام کمک کند.

وی همچنین از اختصاص فضاهایی ویژه در مشهد به منظور معرفی و ارائه صنایع دستی استان خبر داد و عنوان کرد: بر اساس توافقی که انجام شد، برخی اماکن وابسته به آستان قدس با شرایط ویژه در اختیار صنعتگران خراسان شمالی قرار می گیرد.

وی با اشاره به مشارکت آستان قدس در برپایی نمایشگاه های ویژه صنایع دستی خراسان شمالی، تصریح کرد: این اقدامات با هدف بهره گیری و فعال کردن ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی، معرفی پتانسیل ها و کارآفرینی در حوزه صنایع دستی و نیز آشنا کردن مردم دیگر استان ها با صنایع دستی و سوغات خراسان شمالی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: بر همین اساس، مقرر شده است با مشارکت آستان قدس، غرفه دائمی برای عرضه صنایع دستی و سوغات استان در محل دو راهی دشت ایجاد شود.

یزدان پناه با بیان اینکه رونق بخشیدن به تولید و فروش صنایع دستی، درآمدزایی و توسعه اقتصادی جامعه محلی را به دنبال دارد، عنوان کرد: برای تحقق این امر، آموزش برندسازی صنایع دستی به صنعتگران استان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.