البرز- ناصر چرخساز گفت: ۴۵۰۰ دانش‌آموز در هفتمین مرحله اجرای طرح «دادرس» تا پایان بهمن ماه سال جاری در استان آموزش امدادی می بینند.

آموزش مهارت‌های امدادی به ۴۵۰۰ دانش‌آموز البرزی تا پایان بهمن ماه

ناصر چرخساز مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین  با اشاره به اهمیت آموزش بویژه در دوران نوجوانی و جوانی اظهار کرد: با اجرای طرح دادرس در البرز ۴۵۰۰ دانش آموز در سطح استان در حال فراگیری مهارت های امدادی و بشردوستانه هستند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش های امدادی ویژه گروه های هم سال در مدارس، می تواند موجب ارتقاء سطح آمادگی در برابر مخاطرات و حوادث در جامعه شود، تصریح کرد: دانش آموزان البرزی در۱۵۰مدرسه و در قالب تیم های ۱۴نفره در شهرستان های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، فردیس، اشتهارد و طالقان تا پایان بهمن ماه سال جاری مراحل آموزشی را فرا می گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: مباحث امدادی شامل پناهگیری، ارزیابی و حمل مصدوم، آتل بندی، پانسمان و بانداژ، احیای قلبی و ریوی (CPR) و همچنین آشنایی با نهضت صلیب سرخ و هلال احمر از سرفصل های ارائه شده در این دوره های آموزشی است.

گفتنی است، همزمان با اجرای هفتمین مرحله طرح ملی دادرس، نحوه ارائه آموزش ها در مدارس استان با حضور کارشناسان آموزش و پرورش و کانون دانش آموزی هلال احمر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.