رئیس اتحادیه توزیع‌ کنندگان گوشت قرمز مشهد گفت: با نوسانات نرخ دلار انگیزه برای قاچاق دام افزایش یافته که باعث گرانی گوشت قرمز شده است.

قاچاق دام باعث گرانی گوشت قرمز شده است

"احمد احدی"رئیس اتحادیه توزیع‌ کنندگان گوشت قرمز مشهد در گفت وگو با قدس آنلاین،کم‌شدن عرضه دام زنده در بازار را یکی دیگر از عوامل گرانی گوشت قرمز دانست و عنوان کرد: معمولاً در زمستان عرضه دام زنده در مقایسه با دیگرماه‌های سال کمتر می‌شود که این‌ مسئله در افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد تأثیرگذار است.

وی یکی دیگر از عوامل گرانی گوشت را افزایش قیمت خوراک دام از ابتدای امسال دانست وادامه داد: افزایش نرخ ارز به گونه ای بوده که ۱۰۰درصد موجب رشد صادرات و کاهش واردات و در نهایت گرانی گوشت قرمز شده است.

وی با بیان اینکه قیمت این ماده پروتئینی به عرضه و تقاضا بر می گردد،افزود:در زمستان دام ها در دامداری ها هستند و دامداران دام های خود را به بازار کمتر عرضه می کنند واز طرفی نگهداری دام ها در دامداری هزینه دارد که این هزینه ها در قیمت تمام شده گوشت قرمز تأثیر گذار است.

وی افزود: گوشت شقه بره نرینه بدون چربی هفته گذشته ۵۹هزار تومان بوده که طی هفته جاری ۶۱هزار تومان برای فروشنده بارگیری شده است که ۶۵هزار تومان دست مصرف کننده می رسد.

وی در خصوص افزایش بسیار زیاد قیمت دام،با آغاز زمستان با اشاره به اینکه عرضه دام در این فصل از سال کاهش می یابد،افزود:قاچاق دام همواره در افزایش قیمت تأثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه این اتحادیه با همکاری سازمان صنعت و معدن به بحث توزیع و قیمت گوشت نظارت می کند، افزود:گرانی گوشت دست ما وقصاب نیست؛ بلکه شرایط عرضه می تواند در قیمت اثر گذار باشد.

وی با اشاره به توزیع گوشت تنظیم بازار برای کاهش قیمت ها اظهار داشت: درشرکت تعاونی مصرف کارمندان دولت و برخی از فروشگاه های سطح شهر گوشت تنظیم بازار توزیع می شود ، اما به علت اینکه دام برای کشتار کم هست،گوشت تنظیم بازاری هم کمتر توزیع می شود.

احدی تصریح کرد: گوشت تنظیم بازار روزانه کشتار می‌شود و در بازار توزیع می‌شود که ران کیلویی ۵۸ هزار تومان، سردست کیلویی ۵۶ و آبگوشتی و قلوه‌گاه کیلویی ۲۹ هزار و۵۰۰ تومان برای مصرف کننده عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.