پایگاه خبری هیل در مطلبی به بررسی آمار و ارقام قابل توجه مربوط به اقدامات دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از جمله توئیت‌ها، سخنرانی‌ها و سفرهای او پرداخت.

دومین سال ریاست‌جمهوری ترامپ به روایت آمار و ارقام

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دومین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به پایان رسید که مملو از توئیت‌های جنجالی، درگیری‌ بر سر سیاست‌های تفرقه‌آمیز و بسیاری از هرج و مرج‌های داخلی بود.

پایگاه خبری هیل در مطلبی نگاهی به آمار و ارقام قابل توجه مربوط به اقدامات ترامپ در سال ۲۰۱۸ انداخته است.

دو هزار و ۸۶۰ توئیت

بنابر آمار بدست آمده از آرشیو توئیتر، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ هزاران پیام جنجالی را از طریق این شبکه اجتماعی منتشر کرده است. در ابتدای سال ۲۰۱۸ ترامپ به تمسخر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از طریق پیامی توئیتری پرداخت. چند ماه بعد ترامپ از طریق پیامی توئیتری اعلام کرد رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا را از سمت خود برکنار کرده است. در اواخر سال ۲۰۱۸ او از توئیتر برای توهین به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن که سال‌ها پیش با او روابط خارج از چارچوب داشته است، استفاده کرد.

ترامپ در اکثر موارد از توئیتر برای واکنش به منتقدان خود استفاده می‌کند. او در توئیت‌های خود تا پایان ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸، ۱۳۹ بار از واژه تعقیب توهمات برای حمله به تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ استفاده کرده است. ترامپ همچنین بارها در توئیت‌های خود رسانه‌های آمریکایی را مورد انتقاد قرار داد و ۱۹۳ بار در سال ۲۰۱۸ از عبارت «اخبار جعلی» استفاده کرد.

۶۶ تائید صلاحیت قضات فدرال

مجلس سنا در سال میلادی گذشته صلاحیت ۶۶ قاضی فدرال را مورد تائید قرار داد. جنجال‌برانگیزترین مورد، مربوط به تائید صلاحیت برت کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی این کشور بود که معرفی او از سوی ترامپ با انتقادات بسیاری همراه شد.

۴۶ سخنرانی انتخاباتی

دونالد ترامپ وقت زیادی را صرف حمایت از نامزدهای جمهوری خواه در جریان انتخابات میان دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۱۸ کرد و در بسیاری از ایالت های این کشور در حمایت  از نامزدهای هم حزبی خود به سخنرانی پرداخت.

نارضایتی ۵۲ درصدی از ترامپ در سال ۲۰۱۸

بنابر نتایج نظرسنجی‌ها، میزان محبوبیت دونالد ترامپ در سال گذشته میلادی در سطح ۴۳ درصد باقی ماند. به طور متوسط اکثر آمریکایی ها (۵۲ درصد) از رئیس جمهور این کشور ناراضی بودند. میزان محبوبیت ترامپ تحت تاثیر اقدامات او و رویدادهای صورت گرفته در سال ۲۰۱۸ بود. پایین ترین میزان محبوبیت برای ترامپ رقم ۳۹ درصد در اوایل سال گذشته میلادی ثبت شد.

سومین تعطیلی دولت آمریکا در زمان ترامپ

مطرح کردن درخواست بودجه ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی از سوی ترامپ با مخالفت دموکرات ها در کنگره مواجه شد و تعطیلی دولت را از ۲۲ دسامبر سال ۲۰۱۸ به همراه داشت. تعطیلی دولت آمریکا امروز وارد دوازدهمین روز خود شد.

وابستگان ترامپ که در جریان تحقیقات مولر دستگیر شدند

در مجموع پنج نفر از وابستگان و مشاوران سابق ترامپ در جریان تحقیقات رابرت مولر (بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا) در سال ۲۰۱۸ دستگیر شدند. یکی از جنجالی‌ترین موارد مربوط به مایکل کوهن، وکیل ترامپ است که اخیرا در جریان تحقیقات مولر متهم به دروغ گفتن به کنگره درباره ماجرای برج ترامپ شد.

۱۰ سفر خارجی در سال ۲۰۱۸

رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ به کشورهای سوئیس، کانادا، سنگاپور، بلژیک، انگلیس، فنلاند، فرانسه، آرژانتین، عراق و آلمان سفر داشت. ترامپ بارها به انتقاد از متحدان همیشگی واشنگتن پرداخت و تردیدهای را درباره آینده روابط دیپلماتیک آمریکا مطرح کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.