دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضایی این اطمینان را می‌دهد که حقوق جانباختگان و مصدومان حادثه دانشگاه آزاد استیفا خواهد شد.

حقوق جانباختگان و مصدومان حادثه دانشگاه آزاد استیفا خواهد شد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در نشست خبری که امروز (چهارشنبه ۱۲ دی ماه) پیرامون حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد برگزار شد، ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه اظهار کرد: همه مسئولان از وقوع این حادثه ناراحت هستند و باید ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر در حادثه دانشگاه آزاد کسی مقصر باشد طبق قانون برخورد می‌شود، گفت: این حادثه باید یک عبرت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: از دست دادن یک انسان آن هم جوانی که درس خود را تمام کرده و ذخیره کشور است، ناراحت کننده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه این افراد امیدهای آینده کشور هستند و باید در حفظ سرمایه‌ها تلاش کرد، گفت:  یکی از معاونین دادستانی کل به بنده گفته است که در یکی از شهرستان‌ها دانشگاهی وجود دارد که شرایط آن از شرایط دانشگاه آزاد تهران بدتر است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه مدیران باید از این فرصت استفاده کنند و نواقص را رفع کنند، بیان کرد: حادثه دیدگان و مصدومان حادثه حقوقی دارند که باید حقوق آن‌ها بررسی و به آن‌ها داده شود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی این اطمینان را می‌دهد که حقوق جانباختگان و مصدومان استیفا خواهد شد و اگر کسی در این زمینه قصوری داشته باشد با آن برابر موازین برخورد می‌شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در دیداری حضوری که از محل حادثه داشتم، دانشجویان مطالبات به حقی داشتند که بررسی می‌شود و دستگاه قضا آن‌ها را  پیگیری می‌کند، اظهار کرد؛ به نظر بنده عده‌ای می‌خواهند از این حادثه بهره‌برداری کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: ما می‌بینیم  زمانی که حادثه‌ای در کشور رخ می‌دهد، دشمن به سرعت از آن استفاده و موج سواری می‌کند و اگر تجمع کوچکی تشکیل شود، برای سوء استفاده از آن به فیلم‌های سال‌ها گذشته متوسل می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: از اطلاعاتی که به دست ما رسیده این است که دشمن به مانند مگس می‌چرخد تا از فرصت استفاده کند و ما به جناح‌های سیاسی داخل کشور هم می‌گوییم که اجازه ندهند دشمن از این فرصت استفاده کنند.

وی گفت: بنده در روزی که از محل حادثه بازدید کردم، دیدم که عده‌ای قصد دارند که از محیط ایجاد شده سوء استفاده کنند و ما نباید اجازه دهیم دشمن از خون عزیزان ما سوء استفاده کند و رسانه‌ها هم باید در این زمینه کمک کنند.

دادستان کل کشور گفت: میزان تقصیر عوامل حادثه را نمی‌توان فعلا مطرح کرد و پلیس و پزشکی قانونی نظر خود را اعلام کرده اند و دادگاه باید نظر نهایی را اعلام کند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری خاطرنشان کرد: به دادستان تهران دستور رسیدگی دادم و سعی می‌کنیم در اولین فرصت میزان تقصیر هر دستگاه را مشخص و اعلام کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.