مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی ازعدم پوشش بیمه‌ای درمان‌های نوین سرطان انتقاد کرد.

چرا بیمه درمان‌های نوین سرطان را پوشش نمی‌دهد؟
 
به گزارش قدس آنلاین ، افراسیابی امروز در نشستی خبری که در «مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا» برگزار شد، اظهار کرد: درمان آی.ام.آر.تی یکی از روش‌های درمان روز دنیاست که در مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا انجام می‌شود. در این درمان مثلا اگر تیروئید فرد باید پرتو ببیند در تمام کشور با خشک‌شدن تمام غدد بزاقی توأم است که تا آخر عمر دهان فرد خشک می‌شود اما در این‌جا درمان به گونه‌ای است که غدد حفظ می‌شود یا مثلا درمان سرطان پشت چشم با کوری مطلق توأم است اما در این درمان، چشم محافظت می‌شود. متاسفانه سازمان‌های بیمه‌گر بابت خش‌شدن غدد بزاقی و کورشدن چشم هزینه را پرداخت می‌کنند، اما برای آی.ام.آر.تی که چنین عوارضی ندارد، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، این واقعاً درد ماست.
وی ادامه داد:هدف انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد این است که بیماری که به مرکز ما یعنی تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا مراجعه می‌کند همه خدمات را در هنمن مجموعه ارائه کنیم. توسعه مرکز هم در این راستا بوده است و به این دلیل که متاسفانه نتوانستیم بخش جراحی را در این مرکز راه بیندازیم تصمیم گرفتیم بیمارستان ناظران را در فاصله 700 متری مجموعه ایجاد کنیم.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان ناظران  با تهیه 18هزار و 500 متر مربع زمین و 29 هزار متر زیربنا در خیابان شریعتی، در سال 94 و با کلنگ‌زنی وزیر کشور شروع شد. پروژه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 
افراسیابی افزود: پروژه بیمارستان ناظران 200 تخت‌خوابی و با اسکلت تمام بتنی است و برای شرایط بحرانی سازه مناسبی است.این بیمارستان 5 اتاق عمل با آخرین استاندارهای روز خواهد داشت. یک طبقه از این بیمارستان با 50 تخت برای اطفال درنظر گرفته شده همچنین بخش تصویربرداری پزشکی هسته‌ای و آزمایشگاه پیشرفته دارد.
وی با اشاره به اینکه «پیش‌بینی اعتبار پروژه 140 میلیارد تومان است که 70 میلیارد تومان آن در حوزه ساختمانی و 70 میلیارد تومان برای تجهیزات است»، گفت: تمام هزینه‌ها از جانب کمک‌های خیران تامین می‌شود. تمام تلاش ما این است که تجهیزات ایرانی استفاده کنیم.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.