ساری- مازندرانی ها با نمایش «یاغی‌های عاشق» به دلِ تاریخ می روند.

مازندرانی ها به دلِ تاریخ می روند

به گزارش گروه قدس آنلاین، قرار است از ۱۸ لغایت ۲۸ دی ماه مازندرانی ها با نمایش «یاغی های عاشق» به دل تاریخ بروند و با مبارزان دوره پهلوی آشنا شوند.

در این رابطه کارگردان نمایش «یاغی های عاشق» درگفتگو با قدس آنلاین، با اشاره به اینکه از ۱۸ دی ماه به مدت ۱۱ شب و از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ساری میزبان علاقمندان تئاتر هستیم، اظهار کرد: این نمایش برگرفته از کتاب "رویای ببر عاشق" اثر استاد اسدالله عمادی است که توسط سینا دلشادی مدیرکل حوزه هنری مازندران به صورت نمایشنامه درآمده است.

تورج زایدلی با اشاره به اینکه این نمایش به زندگی مبارزان دوران طاغوت می پردازد، اضافه کرد: در این کمدی-درام مبارزات مشتی‌ پروری و هژبر سلطان به نمایش درمی آید تا مردم با این مبارزان گمنام بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه هدف این نمایش ایجاد وفاق و همدلی میان سلایق مختلف برای سربلندی ایران اسلامی است، خاطر نشان کرد: این افراد به ظاهر یاغی بودند اما نیت و هدف آنها کمک به مردم بوده و مبارزه با رژیم ستمشاهی را مدنظر قرار داده بودند.

کارگردان نمایش «یاغی های عاشق» اضافه کرد: سه ماه برای اجرای این تئاتر تلاش شده است و توانستیم در جشنواره استانی از میان ۲۴ اثر بعنوان ۶ نمایش برتر برگزیده شویم.

زایدلی با اشاره به اینکه ۴۰ بازیگر در این نمایش به همراه گروه موسیقی روی صحنه می‌روند، گفت: در این تئاتر، هنرمندان باتجربه مازندرانی ازجمله محمدجواد رحمانی، علی عظیمی، هوشنگ رضایی، عسگری وفائی نژاد، قاسم رجبی، احمد کاظمی، اسماعیل حسن‌پور، فرشاد حسینی، فاطمه سجادی و رویا افضلی به همراه جوانان این عرصه به ایفای نقش می پردازند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.