خراسان جنوبی_ حجت الاسلام حدادیان گفت:یکی از شاخصه های دین مبین اسلام رعایت حجاب است که فواید روحی و روانی  برای فرد و همچنین سلامت جامعه در به دنبال دارد .

حجاب اسلامی ،ضامن سلامت جامعه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در بشرویه،"حجت الاسلام علی اکبر حدادیان" امام جمعه موقت بشرویه، ظهر امروز (جمعه)در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به برکات انفاق در زندگی خاطرنشان کرد: خداوند متعال امر کرده تا انسان‌ها در راستای اجرای کارهای ارزشمند همچون انفاق و کمک به دیگران پیشقدم باشند تا بعد از مرگ پشیمانی حاصل نگردد .

امام جمعه موقت بشرویه افزود :به فرموده آقا امام صادق علیه السلام هرکس انفاق می کند خداوند افزون‌تر به او اعطا می‌کند و همچنین فرشتگان دعا می کنند تا بر خیر و برکات او افزوده شود.

  وی با اشاره به آثار انفاق در زندگی هم گفت: انفاق و کمک به دیگران علاوه بر خیر و ثواب عظیمی که دارد باعث شادمانی و خوشحالی درونی شده و همچنین رزق و روزی را افزایش میدهد.

 حدادیان در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به اهمیت حجاب تصریح کرد: یکی از شاخصه های دین مبین اسلام رعایت حجاب می باشد که فواید روحی و روانی  برای فرد و همچنین سلامت جامعه در به دنبال دارد .

امام جمعه موقت بشرویه افزود: عفاف و حجاب باعث رونق ازدواج و کاهش طلاق می شود و همچنین استحکام خانواده را به دنبال داشته و باعث افزایش دوستی ها بین زوجین می شود ،چرا که در اصل حجاب ارزش دادن به زن و بها دادن به او است.

 وی تصریح کرد: اسلام حرمت نگه داشتن و حجاب را مجوز فعالیت های اجتماعی دانسته اما غرب حجاب را از بین برده و باعث سوء استفاده از زن به عنوان یک ابزار و تجارت شده است که این مهم به زندگی اجتماعی و فردی در کشورهای غربی لطمه زده است.

 حدادیان با اشاره به ماجرای کشف حجاب رضاخانی هم گفت : زمان کشف حجاب که توسط رضاخان صورت گرفت علمای بزرگوار و مردم قیام کردند که مهمترین قیام آن در مسجد گوهرشاد به وقوع پیوست و باعث به شهادت رسیدن شمار زیادی از مردم شد.

 وی در ادامه به حادثه ۱۹ دی ماه در قم هم اشاره کرد و گفت :مردم قم در حمایت از امام راحل قیام کردند و مقدمه  قیام کل ملت ایران شد تا انقلاب اسلامی به سرانجام برسد.

 حدادیان همچنین با اشاره به عملیات کربلای ۵ خاطرنشان کرد :علی‌رغم تمام عربده‌کشی های دشمنان انقلاب ولی رزمندگان اسلام و شهدای گرانقدر با ایستادگی در عملیات‌های مختلف به ویژه در عملیات کربلای ۵ پیروزی های درخشانی را به دست آوردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.