مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت:هم اکنون از مجموع اعضای داوطلب در این استان 12 هزار نفر به صورت فعال و آماده به خدمت با جمعیت هلال احمر مشغول فعالیت هستند.

12 هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی فعالند

به گزارش قدس آنلاین ؛ مجتبی احمدی روز جمعه  افزود: خراسان رضوی جزو پنج استان برتر کشور به لحاظ فعالیت داوطلبان فعال و آماده به خدمت جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه داد: هم اکنون افزون بر 40 هزار شهروند با سن بالای 29 سال به عنوان داوطلب در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی عضویت داشته و دارای پرونده هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به نقش داوطلبان در انجام امور و اهداف بشردوستانه مورد پیگیری این جمعیت اشاره و بیان کرد: این گروه که آموزشهای لازم را فراگرفته اند در زمان بروز حوادث به عنوان نیروی انسانی همراه و همگام با امدادگران و نجاتگران کمک موثری در کاهش آلام حادثه دیدگان، امدادرسانی و حمایت از آنها دیدگان هستند.
وی همچنین گفت: 90 خانه هلال در روستاهای خراسان رضوی دایر شده اند که مکانی برای آموزش و تجمیع ظرفیت جوانان و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر در مناطق روستایی محسوب می شود.
احمدی افزود: داوطلبان با انگیزه، دانش و توانمندیهای مختلف وارد جمعیت هلال احمر می شوند لذا اگر به درستی انگیزه آنها شناسایی شود به راحتی می توان مشوقهای لازم را براساس آن تعریف و جمعیت داوطلب را حفظ کرد.
جمعیت هلال احمر خراسان رضوی 31 پایگاه امداد و نجات، 20 نمایندگی و شعبه، 433 کارمند، 44 دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، دو هزار و 340 امدادگر و 103 هزار نفر عضو جوانان هلال احمر دارد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.